Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

طرز تهیه چماق کباب (کباب دودی) گیلانی

 

درست کردن چماق کباب, مواد لازم برای چماق کباب

طرز تهیه چماق کباب (کباب دودی) گیلانی

 

مواد لازم برای تهیه چماق کباب :

 گوشت گوسفند و گوساله مخلوط شده و چرخ شده  1 کیلوگرم
پیاز  2 عدد 
 سیر درشت  5 حبه
 زعفران  به مقدار لازم
 فلفل دلمه ای قرمز و سبز از هر کدام یک برش 
 گشنیز یک مشت خرد نکرده 
 نمک به مقدار لازم
 فلفل سیاه  1/3 قاشق چایخوری
گلپر 1 قاشق چایخوری سرخالی
گوجه فرنگی سفت 2 عدد متوسط

 

طرز تهیه چماق کباب :

به گزارش سایت طبتاج  ابتدا پیازها را با میکسر میکس کنید،(می توانید رنده هم کنید) و آب آن را بگیرید. سپس یک برش از فلفل دلمه ای ها را ببرید و به سیخ بکشید. و فقط می خواهیم قسمت بیرونی فلفل دلمه را روی آتش با فاصله بگذاریم و داخل آن را نمی گذاریم. 

 

گوجه فرنگی را اگر بزرگ بودند از یکی و نصفی گوجه استفاده کنید اگر متوسط بود از دوتا آن ها را هم به سیخ بکشید. سیرها را هم به سیخ چوبی یا سیخ جگر بزنید.

 

پیاز آب گرفته شده را به گوشت اضافه کنید و بعد از آن گشنیزها را خرد کنید و به گوشت اضافه کنید. نمک و فلفل و گلپر را اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید و بعد زعفران را اضافه کنید. و خوب ورز بدهید.

 

مواد به سیخ کشیده را روی منقل کباب کنید به حدی که برشته شوند و نسوزند. بهتر است گوجه ها خیلی رسیده نباشند. سپس پوست روی فلفل دلمه ای ها و گوجه را جدا کنید و سیر را با خوب بکوبید و گوجه های پوست گرفته را به سیر اضافه کنید و خوب بکوبید. و بعد فلفل دلمه ای ها را ریز خرد کنید و مخلوط کنید.

چماق کباب,طرز تهیه چماق کباب

برشی از فلفل دلمه ای برای چماق کباب

 

سپس فلفل دلمه ای ها را اضافه کنید و گوجه و سیرها را اضافه کنید و خوب ورز بدهید نمک آن را بچشید اگر کم بود باز هم اضافه کنید و باز هم ورز بدهید. به مدت 1 الی 2 ساعت داخل یخچال قرار بریزید  تا استراحت کند و گوشت سرد شود. گوشت را به سیخ بکشید و روی زغالی که روی آن خاکستر نشسته باشد کباب کنید.

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی