Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آیا پیشاب یا مایع قبل از انزال باعث حاملگی می شود؟

مایع منی دارای اسپرم های زیادی است ولی مایع ای که قبل از انزال از آلت خارج میشود در حالت طبیعی نباید دارای اسپرم باشد. ، ولی در یک مطالعه ، تعداد کمی اسپرم در مایعات پیش از انزال برخی از مردان یافت شده است .اگر چه درصد اسپرم موجود بسیار کم بوده است ولی از لحاظ تئوری می توانند خطر بارداری بسیار کمی را ایجاد کند.

به گزارش سایت طبتاج

مایع قبل از انزال یا پیش آب چیست؟( precum)


مایع قبل از انزال یا پیش آب ، پلاسمای قبل از انزال است که تا حدی برای روان کردن از بدن مرد خارج می شود ،اگرچه این مایع به طور طبیعی حاوی مایع منی نیست اما اندام تولید مثل مرد ممکن است مقداری مایع منی را درون آن نشت کند.
بعضی از زوج ها فکر می کنند که همیشه باید انزال کامل در مهبل رخ دهد تا باعث بارداری شود ولی در صورتی که ممکن است مایع قبل از انزال (پیش آب ) حاوی مقادیری اسپرم باشد. این یعنی که حاملگی حتی در صورت عدم انزال کامل در داخل مهبل ممکن است رخ دهد.
برداشتن آلت تناسلی مرد از مهبل قبل از انزال یکی از قدیمی تریم روش های کنترل باروری است.این کار خیلی مرسوم است و نیاز به زمینه سازی ندارد و عوارض جانبی نیز ندارد .
با این وجود ، برداشتن آلت تناسلی راهی غیر قابل اطمینان است و هیچ گونه محافظتی از عفونت های مقاربتی نمی کند.

اگر می خواهید از بارداری جلوگیری کنید ، یک نوع مطمئن تر از خروج آلت تناسلی را انتخاب کنید مثل گذاشتن کاندوم و استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری.این روش به شریک زندگی مرد وابسته است ، به خود کنترلی ، خود آگاهی و انگیزه زیادی نیاز دارد و ممکن است بر لذت جنسی تاثیر بگذارد.

آیا بارداری با پیشاب امکان پذیر است؟

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می­ آید که آیا بارداری با پیشاب رخ می­دهد؟ پاسخ کوتاه این سوال جنجالی بله است.

برای درک میزان احتمال بارداری با پیشاب ، ابتدا باید میزان موثر بودن روش طبیعی پیشگیری از بارداری و درصد حضور اسپرم در پیشاب را بسنجیم و بفهمیم که این روش به چه افرادی توصیه می شود و به چه افرادی توصیه نمی شود.

روش طبیعی پیشگیری از بارداری، همان بیرون کشیدن آلت تناسلی مرد پیش از ارضا و دور کردن آن از ناحیه تناسلی خانم است، که معمولاً این کار را در زمان ارضا شدن یا کمی پیش از آن انجام می دهد. در بسیاری از افراد سالم مایع منی حاوی مقدار کافی اسپرم است که بتواند فرد را باردار کند. از لحاظ نظری در روش بیرون کشیدن آلت، اسپرم به تخمک نمی رسد و امکان باردار شدن وجود ندارد.

آیا روش طبیعی برای پیشگیری از بارداری موثر است؟

در کل روش طبیعی روشی بسیار موثر برای پیشگیری از بارداری به شمار نمی آید. هر ساله از هر ۱۰۰ نفری که برای پیشگیری از بارداری از روش طبیعی استفاده می کند حدود 20 الی 27 نفر باردار می شوند. حتی در صورت عملی کردن درست این روش سالانه از هر ۱۰۰ نفر ۴ نفر باردار می شوند.

اما نکته اینجاست که نمی توان این روش را به درستی عملی کرد. اگر همانطور که گفته می شود روش پیش گیری از بارداری به درستی عمل کند، چرا نرخ بارداری در افرادی که از آن استفاده می کنند بسیار بالاست؟

دلایل بارداری با پیشاب

یکی از دلایل آن این است که به کار گیری این روش برای برخی افراد دشوار است چرا که به راحتی ممکن است فراموش کنند چه زمانی باید رابطه را قطع کنند یا برخی از افراد نتوانند تشخیص دهند چه زمانی ارضا می شوند و آلت را دیر بیرون بیاورند. این روش نیازمند کنترل و آگاهی بالای مرد و اعتماد بالای زن به او است چرا که این روش تنها تحت کنترل یکی از آنهاست و هیچ راهی وجود ندارد که پس از رابطه بتوان فهمید آیا روش به درستی انجام شده است یا خیر.

دلیل دومی که برای موثر بودن این روش آورده می شود این است که ممکن است در پیشاب، اسپرم وجود داشته باشد. پیشاب پیش از آزاد شدن مایع منی ترشح می شود ونقش روان کننده و تنظیم کننده میزان اسید موجود در مجاری ادراری را دارد چرا که مجاری ادراری و لوله انتقال اسپرم در مردان یکی است.

اینکه آیا در پیشاب اسپرم وجود دارد یا خیر و اینکه اگر وجود داشته باشد این اسپرم می تواند منجر به بارداری شود، هنوز پرسش بسیاری از پژوهش هاست و نتایج این پژوهش ها همواره یکی نیست، اما پاسخ خلاصه به این پرسش بله است؛ پیشاب حاوی اسپرم است اما نه در همه افراد.

آیا مایع قبل از انزال یا پیش آب باعث باروری می شود؟


مایع منی دارای اسپرم های زیادی است ولی مایع ای که قبل از انزال از آلت خارج میشود در حالت طبیعی نباید دارای اسپرم باشد. ، ولی در یک مطالعه ، تعداد کمی اسپرم در مایعات پیش از انزال برخی از مردان یافت شده است .اگر چه درصد اسپرم موجود بسیار کم بوده است ولی از لحاظ تئوری می توانند خطر بارداری بسیار کمی را ایجاد کند.
ممکن است که شریک جنسی شما یک بار به انزال رسیده باشد و مایع منی از آلت خارج شده باشد و برای بار دوم که رابطه جنسی برقرار می کنید مقداری از اسپرم در داخل آلت مانده باشد که خارج نشده باشد.اگر بعد از اولین انزال میخواهید مجددا رابطه جنسی برقرار کنید باید حتما مرد ادرار کند و سر آلت را شستشو دهد تا تمام مایع منی داخل آلت خارج شود و یا از کاندوم استفاده کنید زیرا درصد بارداری زیادتر می شود .

سوالی که یکی از مراجعه کننده های ما به کلینیک داشتند این بود که خروج آلت تناسلی قبل از انزال موجب خطراتی برای سلامتی و عوارض جانبی مانند سرطان ، سردرد یا کوری می شود؟
این طرز فکر اصلا درست نیست و برداشتن آلت تناسلی از مهبل زنان قبل از انزال هیچ گونه عوارضی جانبی و خطری برای سلامتی جنسی سلامت جسمی ندارد.

آیا خارج کردن آلت تناسلی در هنگام انزال مانع از انتقال بیماری میشود؟

ضایعات یا زخم های دستگاه تناسلی می توانند منتقل کننده عفونت ها و بیماری های بسیاری باشند.( برای مثال : سوزاک ، سیفیلیس ، کلامیدیایی)
سایر بیماری های عفونتی جنسی نیز از طریق تماس پوستی از یک شریک جنسی به شریک جنسی دیگر منتقل می شوند . اگر هر یک ازشریک های جنسی دچار مشکل یا عفونت است باید از داشتن رابطه جنسی امتناع کند یا در صورت نیاز و التزام برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود.
سلول های مایع منی مردانی که مبتلا به hiv هیتند حاوی ویروس ایدز ( hiv ) هستند.
وقتی که مرد آلت تناسلی خود را قبل از انزال از مهبل زن بیرون می کشد خطر انتقال HIV را کم می کند زیرا زن در معرض سلول های مایع منی نیست ولی با این حال باز هم خطر ابتلا به HIV وجود دارد زیرا ممکن است که مایع قبل از انزال ( پیش آب ) حامل ویروس HIV باشد .
خارج کردن آلت تناسلی از مهبل قبل از انزال هیچ گونه محافظتی در برابر sti ( بیماری های عفونتی ) ایجاد نمی کند.

گردآوری و تنظیم در سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی