Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

تنگ کردن واژن | درمان گشادی واژن

برای از بین بردن بوی بد واژن ، تنگ کردن دیواره های آن ، حفظ سلامت و تقویت عضلات واژن و پیشگیری از عفونت های مخمر استفاده از سیر پخته یا سیر خام روشی بسیار مفید و مناسب محسوب می شود.

به گزارش سایت طبتاج، قابلیت ارتجاعی واژن همیشگی بوده و هیچگاه کاملا از بین می رود اما متاسفانه عواملی هم هستند که موجب کم شدن قابلیت ارتجاعی واژن می شوند.عواملی مانند زایمان طبیعی ،زیاد شدن سن و چاقی . در این بخش از ازسلامت جنسی مطالب مفیدی را برای خانم هایی که افتادگی واژن دارند آورده ایم پس با ما همراه شوید.

میوه های تنگ کننده واژن

تحقیقات اخیر میوه هایی را معرفی نموده است که باعث تقویت ماهیچه های لگن و تنگی واژن می شود .این میوه های غنی از استروژن و بسیار مفید، هویج ، سیب ، شنبلیله، انار ،دانه سویا و دانه کنجد هستند.

لیمو از میوه های موثر در تنگ کردن واژن

اگر می خواهید در مدت زمانی کمی واژن خود را تنگ کنید پیشنهاد ما این است که از لیمو که سرشار از ویتامین c می باشد ، و برای پوست بسیار عالی است ، استفاده کنید.

لیمو باعث تنگ و سفت واژن شدن واژن می شود ولی تحقیقات اخیر نشان داده که برای استفاده موضعی در واژن چندان مناسب نیست زیرا باعث از بین رفتن دیواره واژن شده و احتمال بروز عفونت در واژن را بالا میبرد و همچنین ph بدن را به خاطر وجود اسید سیتریک فراوان به هم می زند اگرچه روش ها ی قدیمی لیمو آبلیمو ماده ای مناسب برای افتادگی واژن معرفی نموده اند اما این ماده مضراتی نیز دارد که در بالا به آن اشاره شد.

آلوئه ورا گیاهی مفید برای تنگ کردن واژن

از گیاهان بسیار مفیدی که باعث قوی شدن ماهیچه واژن و برای تنگ شدن واژن کاربرد دارد ژل آلوورا است که روش استفاده از آن را برای شما آورده ایم .

شما می توانید به مدت سه ماه دو بار در روز از آلوورا استفاده کنید اما قبل از استفاده حتما واژن را با آب گرم بشویید و به دو بخش درونی و بیرونی واژن دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا تازه بزنید و با انگشتان خود ماساژ دهید .یادتان نرود هیچگاه آلوورا را با مواد دیگر ترکیب نکنید زیرا باعث سوزش و خارش و عفونت میشود، چون ph واژن حدود 4 یا 5 است که همانند ph آلوئه ورا است و اگر با مواد دیگری ترکیب شود مشکلات اساسی به همراه دارد.

سیر مادهای موثر در تنگ کردن واژن

برای از بین بردن بوی بد واژن ، تنگ کردن دیواره های آن ، حفظ سلامت و تقویت عضلات واژن و پیشگیری از عفونت های مخمر استفاده از سیر پخته یا سیر خام روشی بسیار مفید و مناسب محسوب می شود.

تنگ کردن واژن با سرکه

خانم ها سالیان دراز است از سرکه برای تنگ کردن واژن استفاده می کنند برای این کار می توانید سرکه و آب را مخلوط کنید طوری که به هر اندازه که آب دارید نصف آن سرکه اضافه کنید و با یک بطری فشاری به واژن وارد کنید، پس از آن حمام کرده و قسمت بیرونی واژن خود را با صابون و آب گرم بشویید.

روش دوم استفاده از سرکه این است که چند قاشق چای خوری سرکه را به آب حمام اضافه کرده ونیم ساعت با آن حمام کنید این روش علاوه بر تنگ کردن واژن برای درمان عفونت مخمر نیز کاربرد دارد اما توجه به نکته ذیل الزامی می باشد :

تنگ کردن واژن در طب سنتی

از جمله داروهای معجزه آسا برای بر طرف کردن افتادگی و شل شدن واژن ،عنبر سائل بوده است .شما می توانید حداقل یک بار در هفته مقداری پوست عنبر سائل خشک را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا دیواره واژن خود را محکم و تنگ نمائید.

تمرین تنگ کننده قوی و موثر واژن به نام کگل

از جمله تمرینات مشهور و پرطرفدار تنگ شدن واژن تمرینات کگل هستند که به درمان افتادگی واژن با منقبض نمودن ماهیچه های درون لگن کمک می کند.

پوزیشن های مناسب برای انجام تمرین کگل چندین مورد می باشد شامل:

روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را روی بالش بگذارید و آنها را خم کنید .

روی زمین بایستید و زانوان خود را خم کنید .

روی یک صندلی مناسب نشسته و تکیه دهید و پاهایتان به سمت جلو دراز کنید و چندین ثانیه به همین حالت نگه دارید.

برای بهتر نتیجه گرفتن از این تمرین در یکی از پوزیشن های بالا قرار بگیرید و ماهیچه های داخلی لگن را از حالت انبساط خارج نموده و منقبض کنید و گویی در حالت ادرار کردن هستید و میخواهید با انقباض عضلات داخلی لگن و فشار بر آنها جلوی ادرار خود را بگیرید.

یادتان باشد که باید فقط به ماهیچه های لگن فشار وارد شود و حین انجام این تمرین مثانه خالی باشد. این حالت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنیدو 10 ثانیه به حالت عادی باشید. این تمرین 4 بار در روز هر بار به مدت 5 دقیقه تکرار کنید.

تنگ کردن واژن با تمرینات یوگا

برای تقویت ماهیچه های لگن ؛دیواره واژن و کلیه توصیه می شود به مدت چند هفته یا چندین ماه، هر روز پنج مرتبه ، هر بار ده دقیقه ،حرکات آرام یوگا را انجام دهید .

تمرین بالا بردن پاها یکی از تمرینات بسیار موثر می باشد اما توجه کنید که هنگامی که پای خود را بالا یا پایین می آورید پاها نباید خم شود .روی زمین دراز کشیده و پاهایتان را یکی پس از دیگری بالا ببرید.

تنگ کردن واژن با توپک بن وا

از تمرینات بسیار راحت و قابل انجام در منزل است که استفاده از این روش به صورت منظم باعث تقویت و تنگ شدن دیواره های واژن می شود .روش انجام آن به این صورت است که توپ مخصوص را به واژن نزدیک کنید و با منقبض کردن ماهیچه های درونی لگن و پاها توپ را حفظ کنید با این کار خود فشار به توپ وارد شده و داخل واژن می شود و آن را تنگ میکند.

از جمله تمرینات معروف برای تنگ کردن همیشگی واژن ،اسکات می باشد که طریقه انجام آن به شرح زیر است:

پاهایتان را بیشتر از عرض باسن باز کنید و انگشتان پا را در زاویه ۳۰ درجه قرار دهید اکنون به شکلی قرار بگیرید که گویی می خواهید روی یک صندلی بنشینید باسن خود را عقب داده و به پوزیشن اول برگردید و تمام فشار روی پاشنه پایتان باشد.

منقبض کردن عضلات واژن روشی برای تنگ کردن واژن

روزی ده بار می توانید این تمرین بسیار مفید را انجام دهید برای این کار چند ثانیه نفس را در سینه حبس کنید و سپس ماهیچه های واژن خود را از حالت انبساط خارج نموده و منقبض کنید ،سپس همراه با بازدم آن را شل کنید.

تنگ کردن واژن با واژینال کونز یا مخروط واژینال

یکی از موثرترین روش ها در تنگ شدن واژن استفاده از مخروط های واژینال با حجم ها و وزن های متفاوت می باشد که در شروع تمرین باید از مخروط هایی با وزن کم استفاده کنیم طوری که سر مخروط را به داخل واژن وارد کنیم و با استفاده از ماهیچه های واژن آنرا نگه داریم.

این تمرینات باعث تقویت عضلات لگن می شود ، به مرور زمان شما می توانید از مخروط های واژینال سنگین تر استفاده کنید،این تمرین را دو بار در روز و هر بار به مدت یک ربع انجام دهید.

برای تنگ کردن واژن لباسهای زیر پنبه ای استفاده کنید

از روش های بسیار مفید و خانگی تنگ کردن واژن ،پوشیدن لباس زیر پنبه ای است زیرا از مبتلا شدن به عفونت ناحیه تناسلی جلوگیری می کند و هوا در این لباس ها به راحتی جریان دارد و با پوشیدن این لباس ها می توانید از رشد باکتری های مضر جلوگیری کنید.

تنگ کردن واژن با رابطه جنسی

تعداد زیاد ارگاسم با منقبض کردن ماهیچه های لگن باعث تقویت عضلات لگن شده و به تنگی واژن کمک می کند توجه داشته باشید هنگام ارگاسم پاهای خود را به هم نزدیک کنید.

تنگ کردن واژن با رعایت بهداشت ناحیه تناسلی

یکی از روشهای بسیار مفید که بیشتر افراد به آن اهمیت چندانی نمی دهند رعایت بهداشت ناحیه تناسلی است که باعث درمان ترشحات بیش از حد واژن ،زدودن بوی بد آن، تنگ کردن واژن و سفت نمودن ناحیه اطراف واژن و افزایش قابلیت ارتجاعی ماهیچه های واژن می شود.

باید توجه نمایید هنگام استحمام ناحیه تناسلی را به آرامی و با دقت تمیز کنید و برای تمیز نمودن آن از صابون های گیاهی مخصوص که عوارض جانبی ندارد استفاده کنید اما توجه به این نکته الزامی است که هنگام شستن واژن با آب ولرم و صابون هیچگاه صابون نباید داخل واژن شود زیرا باعث تحریک واژن می شود ، همچنین در دوران قاعدگی بهداشت و تمیزی واژن را رعایت کنید.

تنگ کردن واژن با ویتامین e

از جمله تاثیر گذار ترین روش های تنگ کردن واژن استفاده از ویتامین e است که یک مرطوب کننده خوب برای از بین بردن خشکی واژن میباشد. در حالت ایستاده یا دراز کشیده یک عدد کپسول ویتامین eرا داخل واژن قرار دهید و قبل از آن حتما توجه کنید که قسمت خارجی آن تیز نباشد . روغن ویتامین e به صورت طبیعی در واژن جذب می شود زیرا ph واژن به گونه ای است که روغن را جذب می کند .

خوردن غذای سالم از بهترین روش های تنگ کردن واژن

استفاده از میوه های تازه مانند توت فرنگی و آناناس برای زدودن بوی بد واژن و حفظ سلامت واژن بسیار مفید است.همچنین قرار دادن غلات کامل، پروتئین ارگانیک ،سبزیجات ،میوه های ارگانیک در رژیم غذایی را فراموش نکنید زیرا از بهترین روش های تنگ کردن واژن و قوی نمودن ماهیچه های لگن است .

تنگ کردن واژن با استفاده از کرم های گیاهی

استفاده از محصولاتی که به صورت پماد ، ژل ، مایع در بازار وجود دارد می تواند برای درمان شل شدن و افتادگی واژن استفاده شود ، اما توجه کنید قبل از خرید این نوع کرم ها حتما نظر پزشک خود را در مورد انتخاب محصولات معتبر بدانیم .

استفاده از اسپری های شیمیایی برای تنگ کردن واژن ممنوع

بعضی از افراد به منظور خوشبو کردن واژن از اسپری های شیمیایی استفاده می کنند اما این کار باعث افتادگی واژن و از بین بردن باکتری های مفید ناحیه تناسلی می شود .به جای استفاده از ترکیبات شیمیایی می توانیم از روغن های گیاهی مانند گلاب یا روغن اسطوخودوس استفاده کنیم.

توجه کنید برای تنگ شدن واژن بعد از زایمان طبیعی تمرینات کگل؛ یوگا ؛توپک بن وا و واژینال کنز را به صورت منظم و مداوم انجام دهید زیرا هنگام زایمان طبیعی ماهیچه های لگن گشاد و شل می شود. با انجام دادن تمرینات که در بالا ذکر شد و رعایت نکات بهداشتی و تغذیه سالم کم کم قابلیت ارتجاعی واژن به حالت قبل از زایمان برمیگردد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی