Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

دلیل سرد شدن زنان در زندگی جنسی زناشویی

عواملی که باعث سرد شدن زن در زندگی می شود

به گزارش سایت طبتاج ، در خیلی از مواردی که مردان مشکلات یا بیماری های جنسی دارند؛ همسرشان نمی تواند از رابطه جنسی لذت ببرد یا دچار ارگاسم نمی شود و از جمله این مشکلات می توان به اختلال نعوظ، زود انزالی و .. اشاره کرد

 

۱- جدایی و ترک کردن زیاد

یکی از رفتارهایی که می تواند به عنوان یک زنگ خطر عمل کند و رابطه عاطفی بین زن و شوهر را تهدید کند ترک کردن زیاد همدیگر و یا در کنار همدیگر نبودن است و چون بعضی از افراد ساعت زیادی را در طول شبانه روز به کارهای شخصی و یا کارهای خارج از خانه می پردازند؛ در نهایت فرصتی برای با هم بودن ندارند و خیلی از مردان حتی زمانی که از بیرون برمی گردند خود را به تلویزیون، بچه ها، کتاب و …مشغول می کنند و همین امر باعث می شود که زن احساس انزوا و تنهایی کند و یا رفتار پرخاشگرانه نشان دهد و در نهایت باعث سرد شدن زن در زندگی می شود.

۲- نشان ندادن محبت

شاید شما هم دیده یا شنیده باشید که خیلی از افراد می گویند که ما محبت و عشق به همسرمان را در قلبمان داریم و آن را اظهار نمی کنیم باید گفت که با پنهان کردن این محبت قطعا طرف مقابل به عشق و اهمیتی که به او می دهید؛ شک میکند و فکر می کند که نسبت به او محبتی ندارید و او نیز کم کم از محبتی که نسبت به شما دارد پشیمان می شود و شما نیز به عنوان یک مرد که باعث سرد شدن زن خود شده اید باید به فکر بازگرداندن وضعیت پیش آمده باشید.

۳- عدم آگاهی از مسائل زناشویی

خیلی از مردان و زنان هستند که بنابر دلایلی مانند زشت بودن پیگیری مسائل زناشویی یا دلایل دیگر معمولا کمتر به سراغ این مسائل می روند و در حالی که به هم دیگر هم علاقه دارند اما چون روش های صحیح برقراری ارتباط جنسی را نمی دانند دچار مشکل می شوند. البته روانشناسان این عامل را یکی از مهم ترین موارد سرد شدن زنان و مردان در زندگی مشترک به حساب می آورند که معتقدند باید تصور و آگاهی درستی نسبت به آن ایجاد شود.

۴- عدم برقراری روابط صمیمی

در خیلی از موارد زن و مرد به دلیل عدم شناخت نسبت به ویژگی های فیزیولوژیک و سایر ویژگی های همدیگر نمی توانند به طور صحیحی با هم ارتباط کلامی، لمسی، چشمی و غیره داشته باشند و در کل به دلیل اینکه با همدیگر روابط صمیمانه ای ندارند؛ با گذشت زمان سرد شدن زن در طول رابطه جنسی اتفاق می افتد و یا در طول رابطه خود کمتر ارگاسم را تجربه می کند.

۵- مشکلات جنسی در مردان

در خیلی از مواردی که مردان مشکلات یا بیماری های جنسی دارند؛ همسرشان نمی تواند از رابطه جنسی لذت ببرد یا دچار ارگاسم نمی شود و از جمله این مشکلات می توان به اختلال نعوظ، زود انزالی و .. اشاره کرد که این مسائل نه تنها مردان را دچار دغدغه و استرس و فشار روانی می کند بلکه باعث سرد شدن زن نیز در طول روابط جنسی می شود.

۶- درک نکردن و اهمیت ندادن به همسر

به طور کلی زنان سیستم یک پارچه ای دارند و زمانی که از مسئله ای ناراحت می شوند و یا اتفاقی برای آنها می افتد روح و جسمشان درگیر می شود و در این مواقع باید مرد یا همسرشان خیلی به این مسئله دقت کند و هم صحبت خوبی برایشان باشد و به درد دل ها و صحبت های او با دقت زیادی گوش دهد چون اگر این موارد رعایت نشود زن از نظر روحی دچار آسیب می شود و در نهایت دچار سردی و بی میلی نسبت به روابط جنسی نیز می شود.

۷- برداشت منفی از خود و بیماری های روانی

از جمله مشکلات دیگری که باعث سرد شدن زن در طول رابطه جنسی می شود این است که از تیپ بدنی و ظاهری خود رضایتی ندارد و فکر می کند در نظر همسرش نیز ظاهر و اندام زشتی دارد با اینکه ممکن است همسرش اصلا متوجه این قضیه نشود. از طرفی بیماری هایی مانند افسردگی، اضطراب ناشی از بارداری و حساسیت به صدا ها در حین رابطه جنسی نیز می تواند زنان را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد و باعث شود تمایلی به برقراری رابطه نداشته باشند.

درمان مشکلات مربوط به سرد شدن و بی میلی جنسی زن

۱- شناخت بیشتر زن

گاها مردان به دلیل عدم شناخت و اگاهی و طبق تصوری که خود از زن دارند با آنها رفتار می کنند. اما اگر بعنوان یک مرد می خواهید با سرد شدن زن خود در روابط عاطفی و جنسی روبرو نشوید؛ سعی کنید با دنیای زنان بیشتر آشنا شوید و برای این کار اولین راه و بهترین راه صحبت کردن با خود همسرتان است سعی کنید از او بپرسید که به چه چیزی علاقه دارد یا دوست دارد روابط جنسی اش چگونه باشد. قطعا او به بهترین نحو می تواند به شما کمک کند و بگوید که دوست دارد چگونه با او رفتار کنید.

۲- درک کردن زنان

خیلی از مردان همسر خود را آن گونه که لازم است در شرایط متفاوت درک نمی کنند برای مثال زنان در طول دوره عادت ماهیانه به دلیل نوسانات هورمونی اغلب دچار تغییر خلق و خو می شوند و درد های جسمی جدیدی را تحمل میکنند و یک مرد درک کند که در این مواقع باید رفتار محتاطانه تری با همسرش داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از سرد شدن زنش به نیازهای جنسی او توجه کند و بلافاصله پس ارضا شدن شهوت خود نباید نیازهای عاطفی همسرش را نادیده بگیرد و همواره با معاشقه کردن، دادن هدیه و گفتن کلمات محبت آمیز و سایر رفتار ها همسرش را درک کند.

۳- ابراز محبت فیزیکی

این روش برای تحکیم ارتباط بین زن و شوهر و جلوگیری از سرد شدن زن بسیار کارساز است یعنی اینکه شما تلاش کنید گاها بدون اینکه ارتباط جنسی برقرار کنید به همسرتان محبت کنید مثلا او را ماساژ دهید، او را بغل کنید و یا به طریق مختلف او را نوازش کنید. این روش های فیزیکی قطعا هم شما را از نظر عاطفی به یک دیگر نزدیک تر می کند و هم رابطه جنسی شما را بهبود می بخشد.

۴- رسیدگی به بهداشت و وضع ظاهری

اگر شما نیز مردی هستید که بهداشت فردی را خیلی جدی نمی گیرید مثلا به بوی عرق بدن، بلند کردن ناخن، ژولیده و نامرتب بودن عادت کرده اید به احتمال زیاد باعث سرد شدن زن خود در زندگی می شوید چون اکثر زنان بر روی این مسائل حساس هستند و به سمت شخصی با وضع ظاهری نامرتب و با اندام ژولیده جذب نمی شوند بنابریان سعی کنید مرتب بودن، نظم و بهداشت را جزو اولویت های خود قرار دهید.

۵- مراعات زن در طول رابطه جنسی

بعضی از مردان عاداتی دارند که در طول رابطه جنسی و قبل یا بعد از آن بیشتر خودشان را در نظر می گیرند و شاید گاها این کار را به طور ناخودآگاه و بدون آنکه از اثرات آن مانند سردشدن زن مطلع باشند؛ انجام می دهند برای مثال بعضی از آنها بدون اینکه معاشقه و پیش نوازی مناسبی انجام دهند به سراغ دخول می روند و زن را آماده رابطه جنسی نمی کنند در حالی که این بخش قبل از رابطه ضروری است یا بعضی دیگر از مردان به اشتباه پس از رابطه زن خود را رها می کنند و می خوابند در حالی که باید همسرشان را همراهی کنند و به طور مثال از رابطه و لذت پس ازآن صحبت کنند و به او محبت کنند.

به طور کلی باید با شناخت بیشتر قواعد و اصول رابطه جنسی و روحیات زنان سعی کنند علایق و خواسته های او را نیز در نظر بگیرند.

۶- سلطه گر نبودن

هر فردی دوست دارد در زندگی شخصی خودش آزاد باشد یعنی اینکه برای پوشیدن لباس، بیرون رفتن، مراوده با اطرافیان و ..تحت کنترل فرد دیگری نباشد و زنان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. بنابراین شما می توانید به عنوان یک شوهر یا همسر خوب در کنار او باشید و با نظرات کاربردی خود به بهتر شدن او کمک کنید اما سعی نکنید که او را تحت فرمان و دیکتاتوری خود قرار دهید چون در این صورت شاهد سرد شدن زنتان خواهید شد.

گردآوری و تنظیم در سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج
برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی