Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

دلیل سرد شدن مردان در زندگی زناشویی

یکی از علل سرد شدن مرد مردان در زندگی به خاطر مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی، کاری و غیره استرس و فشار زیادی را تحمل می کنند و همین مسئله ممکن است باعث سرد شدن مرد و تغییر اولویت های او در زندگی شود یعنی به دلیل این مشکلات ذهن او مشغول و انرژی اش تا حدی تحلیل می رود

به گزارش سایت طبتاج،بعضی از زنان فکر می کنند که دلیل سرد شدن مرد یا همسرشان این است که او فرد دیگری را دوست دارد و یا محبت خود را به زنی خارج از محیط خانه ابراز می کند یا نیاز ها ی خود را از طریقی دیگر تامین می کند و همین افکار و سوءتفاهم ها که گاها ریشه ای دیگر دارد و به خاطرمشکلی جزئی تر است به مرور به پایه های زندگی آسیب می زند و بعد ها پای دعوا و بحث و نزاع را به زندگی باز می کند. بنابراین در این مقاله سعی می کنیم تا در قدم اول به مهم ترین دلایل و علل سرد شدن مرد اشاره کنیم و در گام بعدی روش های موثری که می تواند در رفع این بی میلی و سردی به شما و رابطه یتان کمک کند را مطرح کینم تا اگر شما نیز در ارتباط با این مسائل دغدغه دارید؛ در زندگی با شناحت بیشتری با آنها برخورد کرده و خودتان این مشکلات را حل کنید.

مهم ترین علل سرد شدن مرد

۱- کمبود تنوع در امور جنسی

نادیده گرفتن امور جنسی و یکنواختی مداوم در این رابطه (رابطه جنسی) به احتمال زیاد باعث سرد شدن مرد و دلزدگی او می شود و ممکن است مردان علاقه خود را به مرور از دست بدهند و به همین منظور باید از تجربیات جدید، پوزیشن ها، انواع ماساژ جنسی و تغییر در لباس و ظاهر خود غافل نشوید.

۲- فشار و استرس بالا

اکثر مردان در زندگی به خاطر مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی، کاری و غیره استرس و فشار زیادی را تحمل می کنند و همین مسئله ممکن است باعث سرد شدن مرد و تغییر اولویت های او در زندگی شود یعنی به دلیل این مشکلات ذهن او مشغول و انرژی اش تا حدی تحلیل می رود و این موارد در نهایت بر عاطفه او نسبت به همسر و خانواده تاثیر می گذارد و اکثرا رابطه جنسی او را نیز دچار اختلال می کند.

۳- اضطراب از عملکرد جنسی

بسیاری از مردان از عملکرد خود در امور جنسی می ترسند و این یک حقیقت است که مردان درباره توانایی های جنسی خود گاها تا حد خیلی زیادی احساس ناامنی می کنند و ممکن است این ترس ریشه در مشکلات متفاوتی داشته باشد اما اکثرا به دلیل بی تجربگی و عدم اعتماد به نفس است که باعث می شود در همان اوایل خود را فردی شکست خورده بدانند و به احتمال زیاد مراجعه به مشاوران جنسی بهترین راهکار در این زمینه است.

۴- دریافت نکردن احترام از همسر

اگر احیانا شما نیز جزو زنانی هستید که مرتبا همسرتان را در هر جمعی از جمله جمع دوستانه مورد نقد قرار می دهید و توانایی های او را زیر سوال می برید پس نباید از سرد شدن و بی میلی او نیز شکایتی داشته باشید چون اکثر مردان نمی توانند بی احترامی از جانب همسرشان را تحمل کنند و اگر مجبور شوند به خاطر این موارد حتما شما را رها خواهند کرد پس برای پایدار ماندن زندگی مشترکتان همواره احترام به او را جدی بگیرید.

۵- اعتیاد به پورنوگرافی

فیلم های پورن در وهله اول صرفا به منظور رسیدن به منافع مالی و مادی ساخته می شوند و تمام تلاش سازندگانش استفاده از هر وسیله ای برای جذاب تر کردن این فیلم هاست که در نهایت توقعات و نگرش های نابجایی در مردان ایجاد می کند چون اکثر رفتار های جنسی در فیلمهای پورن را در دنیای واقعی وروابط جنسی بین افراد عادی نمی توان شبیه سازی کرد بنابراین این موارد در بلند مدت عواقب خود را نشان می دهد.

البته باید خاطرنشان کرد که طبق آمار های جهانی یکی از علل سرد شدن مرد که به زودی در صدر دلایل سردی در روابط جنسی قرار می گیرد همین مسئله اعتیاد جنسی و پورنوگرافی است چون افراد از طریق این فیلم ها ارگاسم می شوند و بعدا دچار احساس گناه و نداشتن رضایت از زندگی دوگانه خود و در نهایت سردی می شوند.

۶- مصرف کردن دارو

اگرچه خیلی از اوقات به این دلیل یعنی مصرف دارو برای سرد شدن مرد اشاره نمی شود اما واقعیت این است که دارو های مختلف می توانند میل جنسی مردان را سرکوب کنند و تمایل برای برقراری رابطه را تحت تاثیر قرار دهند و از جمله مهم ترین این دارو ها می توان به آرام بخش ها، دارو های مدر، ضد افسردگی ها، دارو های فشار خون بالا، غیر استروئیدی ها و دارو های ضد آلرژی اشاره کرد.

۷- اهمیت ندادن زنان به بهداشت و آراستگی

اکثر زنان شور و هیجان اولیه برای آراستن خود را فقط در اوایل ازدواج دارند و بعد از مدتی نسبت به این مسائل سرد می شوند و فقط برای مهمانی یا بیرون به خود رسیدگی می کنند و یا بعد از ازدواج به ورزش و رژیم سابق خود اهمیتی نمی دهند و چون مردان نیز اکثرا از طریق بینایی تحریک می شوند و جذابیت ها را درک می کنند پس در صورتی که زنی به زیبایی و بهداشت فردی خود مانند استحمام مرتب، اپیلاسیون، استفاده از عطر و ..اهمیت ندهد با سرد شدن مرد خود روبرو می شود.

درمان سرد شدن مرد

۱- پیدا کردن علت

اگر شما نیز دلیل سرد شدن مرد زندگیتان را نمی دانید باید خودتان دست به کار شوید و به دنبال آن بگردید شاید واقعا آنگونه که شما تصور می کنید نباشد و او همچنان شما را مثل سابق دوست داشته باشد اما به دلیلی دیگر مانند یک نقطه ضعف در خودش اینچنین سرد شده است و چون همیشه با نشان دادن نقاط قوت خود اعتماد شما را جلب کرده است پس نمی تواند به خاطر ضعفی که دارد مثل سابق به شما نزدیک شود. بنابراین پس از پیدا کردن علت امر باید به او نشان دهید که شما او را با همه خصوصیات و ویژگی هایش پذیرفته اید.

۲- سوال پرسیدن

شاید شما نیز به طور ناگهانی با سرد شدن مرد یا همسرتان مواجه شده اید و فکر می کنید خودبه خود درست می شود اما نباید حرف ها و سوال هایی که در ذهنتان است را پیش خود نگه دارید بلکه باید مستقیما از او سوال کنید و علت بی میلی و بی توجهی او را جویا شوید و بگویید که پذیرای هر گونه علتی هستید و حتی اگر صحبت هایش برایتان خوشایند نباشد باید به راه چاره و کمک به او فکر کنید چون اگر ناراحت و خشمگین شوید ممکن است او را بیشتر از خودتان دور کنید و مشکل بینتان بزرگتر شود.

۳- جبران اشتباهات خود

حتما در کنار اینکه به دنبال علت سرد شدن مرد در همسرتان می گردید باید به خود و رفتارتان نیز نگاهی داشته باشید البته ممکن است همسرتان به دلیل آن اشاره کند و این دلیل سردی او اشتباهی از طرف شما باشد در این مواقع بهتر است موضع نگیرید و با فکر کردن به اشتباه خود به فکر جبران آن باشید و برای بهبود رابطه یتان راهکار های اصولی را به کار بگیرید پس وقتی همسرتان نیز این رفتارتان را ببیند حتما دوباره به شما نزدیک می شود و فاصله ها نیز از بین خواهد رفت.

۴- فرصت دادن به او

ممکن است برای رفع سرد شدن مرد مقابلتان صحبت کردن نیز جواب ندهد بنابراین سعی کنید به راهکار دیگری فکر کنید یعنی اینکه مدت زمانی را باید صبور باشید و به او فرصت دهید تا خودش به فکر حل مشکل بیفتد و او را در منگنه و فشار نگذارید چون هر مسئله یا بحرانی که او را درگیر کرده و باعث سرد شدن او شده است قطعا مدت زمانی می خواهد تا با تمرکز و توجه بیشتر حل شود بنابراین صبور باشید و صبر کنید و در نهایت حتی تشکر بعدی و توجه او را بعد از حل مشکل به خاطر صبوری خود مشاهده می کنید.

۵- عدم مقایسه و تمسخر

اگر افکاری در ذهن شوهرتان است و دست یافتن به آنها از نظر شما غیر ممکن است؛ باز هم حق ندارید برنامه ها و اهداف او را به سخره بگیرید و یا اینکه او را با همکاران یا مردانی که هم سن و هم شرایط او هستند مقایسه کنید چون در این صورت خودتان کاری می کنید که فاصله بینتان بیشتر شود و باعث سردی و بی میلی او می شوید. پس ب جای مقایسه کردن و کم اهمیت دانستن برنامه های او سعی کنید مانند پشتیبان برای او عمل کنید.

۶- بیان انتظارات خود

شما باید پس از سرد شدن مردی که با او در یک رابطه به سر می برید حتما بگویید که از این رفتار او خوشخال نیستید و احساسات واقعی خود را نسبت به رفتار او توضیح دهید و به صورت کاملا شفاف به او بگویید که چه انتظاراتی از او دارید پس اگر جواب قانع کننده ای به شما بدهد و دلیل رفتار او بتواند شما را راضی کند بهتر است شما نیز با آرامش رابطه خود را ادامه دهید و اگر اینچنین نباشد باید روش دیگری را به کار بگیرید که برای آینده و زندگیتان به سود شماست.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی