Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

روش های برقراری رابطه جنسی

به گزارش سایت طبتاج به نقل از ساعد نیوز، رابطه جنسی راهی برای بیان احساسات درونی و غرایز جنسی در انسان می باشد. روابط زناشویی می تواند وسیله به منظور نشان دادن روابط عمیق عاطفی میان زن و مرد باشد که این ارتباط عاطفی می تواند معیار سلامت روانی و جسمی در افراد باشد. آمیزش جنسی میان زوجین، انواع متفاوت دارد که این تفاوت ها شامل رفتارهای مختلف در رابطه جنسی بین زن و مرد می باشد.

دلایل و شواهدی وجود دارد که ایجاد تجربیات جدید و تنوع در رابطه جنسی باعث ترشح دوپامین در مغز می شود. دوپامین پیام رسان شیمایی می باید که بر مرکز لذت در مغز تاثیر می گذارد و باعث ایجاد حس هیجان می شود.

مشخص است که نمی توانید هر وقت این هیجان از بین رفت ، شریک زندگی تان را عوض کنید ، اما می توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید ، زمان جدید یا موقعیت جدید ، حال و هوای هر دوی شما را برمی گرداند. رابطه جنسی اول صبح ، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی تان را امتحان کنید.

روش های مختلفی برای برقراری رابطه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. رابطه جنسی همراه با دخول

این روش که اغلب از آن به عنوان سکس کامل نیز یاد می شود، به دو طریق واژینال و آنال (مقعدی) صورت می گیرد. متخصصان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که سکس واژینال برای هردوی زوجین خوشایندتر است در حالی که سکس آنال همواره با خطرهای جسمانی و روانی مختلف همراه است. برای مثال احتمال انتقال بیماری های مقاربتی هنگام رابطه مقعدی بسیار بیشتر است. هم چنین از آنجایی که مقعد برای دخول طراحی نشده انجام رابطه از طریق آن می تواند به بروز مشکلات مختلفی همچون اختلالات دفع برای زن بیانجامد.

2. رابطه جنسی بدون دخول

در این روش همه مراحل یک رابطه جنسی از تحریکات اولیه گرفته تا تجربه برانگیختگی، رسیدن به ارگاسم و ارضای جنسی می تواند اتفاق بیفتد با این تفاوت که دخول صورت نمی گیرد و زوجین تنها از طریق معاشقه و نوازش های عاشقانه میل جنسی خود را ارضا می کنند. به کارگیری این روش در زمانی که زن شرایط روانی مناسبی برای برقراری رابطه ندارد و در دوران عقد یا نامزدی که زوجین با محدودیت هایی در این زمینه رو به رو هستند، می تواند تا حد بسیار زیادی کمک کننده باشد. چراکه نه تنها نیاز جنسی افراد را برآورده می کند بلکه باعث افزایش صمیمیت و پیوند بین زوجین نیز می گردد. این نوع رابطه در شرایطی همچون بارداری نیز توصیه می شود.

3. سکس اورال

سکس اورال یا همان رابطه دهانی در واقع یکی دیگر از روش‌های سکس بدون دخول است. از آنجایی که تماس دهان با اندام تناسلی چه برای زن و چه برای مرد می‌تواند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی و مقاربتی همراه باشد، همانند سکس آنال چندان توصیه نمی‌شود؛ به خصوص برای افرادی که روابط جنسی آزاد دارند و شرکای جنسی متعددی را در زندگی تجربه می‌کنند.

سکس اورال یا همان رابطه دهانی در واقع یکی دیگر از روش های سکس بدون دخول است. از آنجایی که تماس دهان با اندام تناسلی چه برای زن و چه برای مرد می تواند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری های عفونی و مقاربتی همراه باشد، همانند سکس آنال چندان توصیه نمی شود؛ به خصوص برای افرادی که روابط جنسی آزاد دارند و شرکای جنسی متعددی را در زندگی تجربه می کنند. در صورتی که می خواهید این نوع رابطه را با همسر خود تجربه کنید لازم است تا حد ممکن به مسائل بهداشتی و نظافتی توجه فرمایید.

4. رابطه جنسی با محوریت یک عضو خاص از بدن

برخی افراد در روابط جنسی خود فانتزی های شدیدی در مورد عضو خاصی از بدن نظیر انگشتان پای زن دارند که به آن فتیش گفته می شود. در این وضعیت فرد در طول رابطه از طریق انجام اعمالی نظیر بوسیدن یا مکیدن انگشت پای زن اوج لذت جنسی را تجربه می کند. اگر فردی که این فانتزی را دارد، نتواند ارضای جنسی با روش های دیگر را تجربه کند و تنها از این طریق به سکس بپردازد، ممکن است باعث ایجاد نارضایتی فرد مقابل شود.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی