Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آیا ترامادول باعث درمان زودانزالی میشود ؟

به گزارش سایت طبتاج ، استفاده زیاد از عوامل مهار کننده باز جذب سروتونین و انتخابی سروتونین موثر در تاخیر در انزال است. برای همین ترامادول باعث دیر انزالی می شود.

مکانیسمی که ترامادول با تاخیر در انزال به دست می آورد مشخص نشده است .
آزمایش های انجام شده بر روی این قرص نشان می دهد که ترامادول به عنوان یک آگونیست خفیف مو افیونی ، آنتاگونیست گیرنده 5 هیدروکسی تریپامین و یک تعدیل کننده سروتونین و نوراپی نفرین عمل می کند.ممکن است یک یا ترکیبی از این اثرات منجر به تاخیر در انزال شود.
نتایج مطالعات نشان میدهد که این قرص یک درمان موثر برای زود انزالی است در نتیجه استفاده طولانی مدت مقدار قابل توجهی پیشرفت های بالینی در رضایت از روابط جنسی و کنترل انزال وجود دارد ، در پریشانی شخصی مربوط به انزال و مشکل بین فردی کاهش می یابد.
استفاده مزمن از عوامل مهار کننده باز جذب سروتونین و انتخابی سروتونین موثر در تاخیر در انزال است.( برای همین ترامادول باعث دیر انزالی می شود)

عملکرد ترامادول چگونه است؟


ترامادول ابتدا مانند یک ماده مخدر مانند هروئین ، کدئین و سایر مسکن های افیونی ، به گیرنده های مواد افیونی در مغز و نخاع متصل می شود.
این گیرنده ها مسئول هر دو اثر تسکین دهنده درد هستند که بیماران به آن احتیاج دارند و در دوزهای بالاتر نیز تاثیرات سرخوشی را که سوء استفاده کنندگان بدنبال آن هستند.
ترامادول اگر به صورت تزریقی مصرف شود قدرتش کم است و می توان جایگزین مسکن هایی مثل مرفین شود.
ولی وقتی مثل خوراکی مصرف می شود ترامادول تبدیل به ترکیب دیگری به نام O-desmethyltramadol می شود که یک فعال کننده بسیار قوی تر از گیرنده های مواد افیونی نسبت به خود ترامادول است.
دومین عملکرد مهم ترامادول این است که باعث افزایش انتقال دهنده های عصبی سروتونین و نوراپی نفرین ، مشابه داروهای ضد افسردگی مانند ونلافاکسین می شود.
ترامادول باعث کاهش اضطراب می شود به دلیل تغیر شیمیایی که در مغز بوجود می آورد.

گردآوری و تنظیم در سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی