Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

مزایای رابطه جنسی زناشویی

سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج : از مزایای رابطه جنسی می توان به تاثیر در سلامت جسمی و روانی آن اشاره کرد. رابطه جنسی سالم یکی از عوامل مهم در تحکیم رابطه زناشویی است.

از مزایای رابطه جنسی چه می دانید؟

مزایای رابطه جنسی- لذت جنسی- رابطه ی جنسی سالم

مزایای رابطه جنسی

تقویت سیستم ایمنی بدن: در افرادی که دارای رابطه زناشویی هستند، سیستم ایمنی بدن قوی‌تر از افراد فاقد رابطه زناشویی است. سیستم ایمنی بدن مانند یک سد در مقابل عفونت‌ها و سلول‌های سرطانی عمل می‌کندداشتن رابطه زناشویی منظم و موثر، باعث کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود.

تقویت میل زناشویی: داشتن رابطه زناشویی باعث تقویت میل زناشویی می‌شود، اگر فردی به مدت طولانی رابطه زناشویی نداشته باشد، کم‌کم میل زناشویی در او کاهش پیدا می‌کند.

کنترل مثانه: داشتن رابطه زناشویی کنترل مثانه در زنان را بهبود می‌بخشد، داشتن یک رابطه زناشویی خوب، باعث استحکام عضلات کف لگن و بهبود کنترل ادرار در زنان می‌شود.

کاهش فشارخون: رابطه زناشویی مرتب و منظم، باعث کاهش فشارخون می‌شود. در افرادی که دارای روابط زناشویی منظم و مرتب هستند، فشارخون پایین‌تر است که نباید آن را با افزایش فشارخون در حین رابطه زناشویی اشتباه گرفت.

کاهش وزن: رابطه زناشویی یک ورزش محسوب می‌شود. در رابطه زناشویی در هر دقیقه به‌طور متوسط ۵ کالری انرژی مصرف می‌شود که هم باعث کاهش وزن می‌شود و هم اینکه کنترل وزن را بهبود می‌بخشد.

کاهش خطر ابتلا به سکته ی قلبی: رابطه زناشویی، خطر سکته یا حمله قلبی را کاهش می‌دهد. میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی در افرادی که رابطه ی جنسی منظمی دارند 50 درصد کمتر از کسانی است که رابطه زناشویی مرتب و منظمی ندارند.

کاهش درد: رابطه زناشویی باعث کاهش درد می‌شود. در حین برقراری رابطه جنسی هورمونی ترشح می‌شود که باعث بالابردن آستانه درد می‌شود و احساس هر نوع دردی در بدن را کاهش می‌دهد.

کاهش ابتلا به سرطان پروستات: رابطه زناشویی خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد.

بهبود خواب: رابطه زناشویی باعث بهبود خواب می‌شود. این مساله مشخص است که پس از داشتن یک رابطه زناشویی منجر به ارگاسم، خوابیدن راحت‌تر می‌شود. پس از ارضای زناشویی، ترشح برخی هورمون ها، منجر به احساس آرامش و خواب‌آلودگی می‌شود.

کاهش استرس: رابطه زناشویی باعث کاهش استرس و اضطراب و افزایش اعتماد به نفس در افراد میشود. حین رابطه زناشویی، هورمونی به اسم آندورفین ترشح می‌شود که باعث بهبود خلق می‌شود. افرادی که دارای خلق افسرده‌ای هستند، با داشتن روابط زناشویی منظم و موثر خلقشان بهبود پیدا می‌کند.

مزایای رابطه جنسی- لذت جنسی

برای اینکه بتوانید از یک رابطه سالم و زیبا لذت ببرید از این اعمال دوری کنید:

زیاد غذا نخورید: زیاد غذا خوردن باعث میشود احساس سنگینی و خواب آلودگی کنید به جای غذاهای سنگین بهتر است کمی میوه یا آجیل و مقدار زیادی آب بخورید که سطح انرژی تان را هم به خوبی بالا خواهد برد.

از مصرف نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید: این نوشابه ها سرشار از قند هستند که فقط برای مدتی کوتاه سطح انرژی تان را بالا برده و بعد بسیار خسته تر از قبلتان خواهد کرد.

با همسرتان بحث و جدل نکنید: بحث و جدل بین زوج ها مخصوصاً بعد از چند سال اول ازدواج که دو طرف تازگی خود را برای هم از دست میدهند مسئله ای عادی است اما این بحث ها و مشاجرات قبل از رابطه جنسی همه چیز را بدتر خواهد کرد.

قبل از رابطه جنسی استرس و اضطراب نداشته باشید: استرس زیاد نابودکننده زندگی جنسی شماست. استرس و اضطراب میتواند موجب اختلالات جنسی مختلفی شود. اگر خیلی استرس دارید، سعی کنید چند دقیقه ای قبل از رابطه جنسی مدیتیشن کنید،مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات هم میتواند در بهبود این وضعیت کمکتان کند.

قرص نعنا نخورید: منتول موجود در قرص های نعنا سطح تستوسترون را در بدنتان کاهش داده و درنتیجه میل جنسی تان را کم میکند. برای از بین بردن بوی بد دهان، میتوانید مسواک زده یا از شوینده های دهان استفاده کنید.

زیاد به بدنتان توجه نداشته باشید: قبل از انجام رابطه جنسی فکرهایی مثل "چرا هیکلم بهتر از این نیست؟” یا "چرا شکمم اینقدر چربی دارد” را کنار گذاشته و فقط از آن لحظه لذت ببرید. سعی کنید روی قسمت هایی از بدنتان که دوستشان دارید تمرکز کنید و اجازه ندهید فکرهای منفی میل جنسی تان را از بین ببرد.

خیلی توقعاتتان را بالا نبرید: اگر توقعاتتان خیلی بالا باشد و در ارتباط جنسی برآورده نشود، فقط موجب پایین آمدن اعتماد به نفس خواهد شد که نه تنها برای زندگی جنسی تان بلکه برای زندگی تان به طور کل به هیچ عنوان خوب نیست.

خودارضایی نکنید: خود ارضایی موجب به تاخیر انداختن انزال در زوجین باشد، از الگوی همیشگی تان پیروی نکنید.
نداشتن خلاقیت و نوآوری در رابطه جنسی: سعی کنید از حالتها و مکانهای جدید برای انجام عمل جنسی استفاده کنید، خیالپردازی های همدیگر را برآورده کنید.

نوشیدنی الکلی نخورید و سیگار نکشید: هم سیگار و هم نوشیدنی های الکلی موجب کاهش میل جنسی میشوند. کشیدن سیگار جریان خون در بدن را تنگ کرده و از آنجا که تحریک جنسی به آن وابسته است، برای بهتر کردن زندگی جنسی تان باید از آن دوری کنید.

تعدادی از داروها موجب کاهش میل به رابطه جنسی میشود: داروهای ضد افسردگی- داروهای ضدفشار خون- داروهای آنتی‌هیستامین (ضد حساسیت)- داروهای ضدبارداری خوراکی- داروهای شیمی‌درمانی- داروهای ضد ایدز- فیناستراید (داروی ضد هورمون جنسی مردان برای درمان بزرگی پروستات)- پروژسترون‌های مصنوعی مانند مدروکسی پروژسترون.

 

بهتر است قبل از انجام رابطه جنسی هیچکدام از اعمال گفته شده را انجام ندهید و به جای آنها میوه و سبزیجات بخورید که قدرت باروری شما را بالا میبرند. تمرین دادن عضلات لگن با تمرینات کگل و همچنین کار کردن روی عضلات دست و پاهایتان در باشگاه به بهتر کردن زندگی جنسی تان کمک میکند.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی