Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

آیا زنان هم در رابطه جنسی انزال می شوند؟

انزال زنانه کاملاً طبیعی می باشد با این وجود افراد معمولاً درباره آن بحث نمی کنند. بر اساس نظر انجمن بین المللی پزشکی جنسی، تخمین های مختلف نشان می دهد که بین 10 تا 50 درصد زنان در طول رابطه جنسی دچار انزال می شوند. بعضی متخصصین معتقدند تمامی زنها انزال را تجربه می کنند اما بسیاری از آنها متوجه این امر نمی شوند.

به گزارش سایت طبتاج ، انزال زنان به خارج شدن مایع از مجاری ادرار حین ارگاسم یا تحریک جنسی گفته می­شود. مجرای ادراری لوله ­ای است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن هدایت می­کند.

دو نوع انزال مختلف در بانوان وجود دارد:

  • مایع پیشاب

این مایع معمولاً بی رنگ و بدون بو است و مقدار آن زیاد است.

  • مایع منی

این مایع بیشتر به مایع منی مردان شباهت دارد. معمولاً غلیظ و شیری رنگ است.

تجزیه و تحلیل­ ها نشان داده­ اند که این مایع حاوی اسید فوسفوتاز پروستاتیک (PSA) است. PSA آنزیمی است که در مایع منی مردان وجود دارد و به حرکت اسپرم­ ها کمک می­کند.

به علاوه معمولاً مایع انزال زنان حاوی فرکتوز است که نوعی قند به شمار می­رود. فرکتوز در مایع منی مردان نیز حضور دارد و به عنوان منبع انرژی برای اسپرم به کار می­رود.

به عقیده متخصصان PSA و فرکتوز موجود در این مایع از غدد اسکن ترشح می­شود. نام­های دیگر این غدد عبارتند از غدد پارایوترال، مجرای گارتنر و پروستات زنانه.

غدد اسکن در دیواره جلویی درون واژن و در نزدیکی نقطه جی قرار گرفته ­اند. به عقیده پژوهشگران تحریک جنسی باعث می­شود این غدد، PSA و فرکتوز ترشح کنند که این مواد بعداً به مجاری ادراری می­روند.

تحقیقات نشان داده است که این مایع حاوی فسفاتاز اسید پروستاتیک (PSA) می باشد. PSA آنزیمی است که در منی مردان وجود داشته و به قابلیت تحرک اسپرم کمک می کند. علاوه بر این، انزال زنانه معمولاً حاوی فروکتوز می باشد که نوعی قند است. فروکتوز نیز به طور کلی در منی مردان وجود داشته و به عنوان یک منبع انرژی برای اسپرم ها عمل می کند. متخصصین معتقدند که PSA و فروکتوز موجود در مایع انزال زنانه از غدد اسکین ترشح می شوند. نام های دیگر این غدد عبارتند از غده های پری اورترال، مجرای گارتر و شبه پروستات زنانه. غده های اسکین در قسمت جلوی دیواره درونی واژن و نزدیک نقطه G قرار دارند. محققین باور دارند که تحریک باعث می شود این غده ها PSA و فروکتوز تولید کرده و آن ها را وارد مجرای ادراری نمایند.

آیا انزال زنان واقعی است؟

سالها دانشمندان فکر می کردند زنانی که در طول رابطه جنسی دچار انزال می شوند، دچار مشکلات کنترل ادرار می باشند. تحقیقات این نظریه را رد کرده و وجود انزال زنانه را تایید نموده است. یک تحقیق در سال 2014 دریافته است مایعات در هنگام تحریک جنسی در مثانه جمع شده و از طریق مجرای ادراری در هنگام انزال خارج می شوند. هفت زن که گزارش شده بود انزال زنانه را در هنگام رابطه جنسی تجربه می نمایند، در این آزمایش شرکت کرده بودند.

ابتدا محققین از تصویربرداری فراصوت برای تایید اینکه مثانه این افراد خالی می باشد، استفاده کردند. سپس از آنها خواسته شد تا به رسیدن به انزال به تحریک خود بپردازند و همزمان محققین به بررسی آنها با تصویرداری فراصوت پرداختند. این تحقیق نشان داد که با وجود خالی بودن مثانه این زنان در شروع آزمایش، مثانه بتدریج در هنگام تحریک جنسی شروع به پر شدن نمود. تصویربرداری های پس از انزال نشان داد که مثانه این افراد مجدداً خالی شده است.

آیا انزال زنان، وضعیت عادی بوده و چقدر شایع است؟

انزال زنانه کاملاً طبیعی می باشد با این وجود افراد معمولاً درباره آن بحث نمی کنند. بر اساس نظر انجمن بین المللی پزشکی جنسی، تخمین های مختلف نشان می دهد که بین 10 تا 50 درصد زنان در طول رابطه جنسی دچار انزال می شوند. بعضی متخصصین معتقدند تمامی زنها انزال را تجربه می کنند اما بسیاری از آنها متوجه این امر نمی شوند. ممکن است دلیل عدم آگاهی آنها از این امر این باشد که مایعات ممکن است به جای خارج شدن از بدن مجدداً به مثانه بازگشت نمایند.

در یک تحقیق قدیمی تر که شامل 233 زن بود، 14 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که در تمامی یا بیشتر موارد ارگاسم خود دچار انزال نیز شده اند در حالی که 54 درصد از افراد اعلام کرده بودند که حداقل یک بار این وضعیت را تجربه کرده اند. وقتی محققین نمونه های ادرار قبل و بعد از ارگاسم را با یکدیگر مقایسه نمودند، دریافتند که PSA بیشتری در نمونه های پس از ارگاسم وجود دارد. آنها نتیجه گرفتند که تمامی زنان دچار انزال می شوند اما همواره آن را از بدنشان خارج نمی نمایند. در عوض، مایع انزال گاهی اوقات به مثانه بازگشته و سپس توسط ادرار از بدن دفع می شود. آنچه مشخص است تجربه انزال زنانه شامل احساس، محرک ها و مقدار انزال، به طور قابل توجهی در زنان مختلف، متفاوت می باشد.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی