Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

7 نوع ارگاسم و لذت جنسی در زنان

ارگاسم واژینال به این معنی است که یک زن می تواند بدون تحریک ناحیه کلیتوریس نیز به اوج لذت جنسی برسد. که اغلب این موارد از طریق دخول واژینال صورت می گیرد. آخرین تحقیقات نشان می دهد که ارگاسم واژن تنها با ارتباط واژینال امکان پذیر است و واژن به طور آناتومیک قادر به تولید یک ارگاسم نیست.

به گزارش سایت خبری طبتاج، ارگاسم بطور کلی در متون تخصصی به اینصورت تعریف میشود ، انقباض شدید ماهیچه ای در طی روابط جنسی که بهمراه تغییر در بعضی علائم بدنی مثل تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تغییر در عمق و نرخ تنفس میباشد . بعضی دیگر ازمحققان در تعریف "ارگاسم" تلاش دارند جنسیت را مجزا کنند و آنرا اینگونه تعریف می کنند:

ارگاسم عبارتست از اوج لذت جنسی و رها شدن تنش های جنسی.

ارگاسم در مردان با احساس ذهنی غیر قابل اجتناب بودن انزال آغاز شده و با بروز انزال پایان می یابد. ولی ارگاسم در زنان با انقباض مجرای واژینال همراه است؛ تغییرات دیگری در ارگاسم زنان، زیرا حرکات غیر ارادی و ارادی عضلانی، زیاد شدن فشار خون و افزایش تعداد ضربان قلب هم در این مرحله روی میدهد .

انواع ارگاسم در زنان :

انواع متفاوتی از ارگاسم در زنان وجود دارد که می تواند یک راه جدید برای ارتباط با شریک زندگی تان باشد.در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

ارگاسم کلیتورال :

رایج ترین نوع ارگاسم زنان ، کلیتورال است. 75٪ بانوان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک تماسی ناحیه کلیتوریس دارند.

ارگاسم واژینال به این معنی است که یک زن می تواند بدون تحریک ناحیه کلیتوریس نیز به اوج لذت جنسی برسد. که اغلب این موارد از طریق دخول واژینال صورت می گیرد. آخرین تحقیقات نشان می دهد که ارگاسم واژن تنها با ارتباط واژینال امکان پذیر است و واژن به طور آناتومیک قادر به تولید یک ارگاسم نیست.

ارگاسم واژینال :

هنوز بحث های زیادی وجود دارد که آیا (نقطه جی) وجود دارد ؟ اما 30٪ از زنان ادعا می کنند که اوج لذت جنسی را از طریق (نقطه جی) و تنها از طریق دخول به ارمغان آورده اند. هرچه رابطه جنسی بیشتر طول بکشد، و همچنین با استفاده عمیق تر از محرک های جنسی احتمال بیشتری برای رسیدن به ارگاسم از طریق واژن وجود دارد. همچنین برخی از زنان هستند که با دخول به واژن به ارگاسم نمی رسند و نیاز به تحریک کلیتورال دارند.

ارگاسم همزمان :

ارگاسم همزمان کلیتوریس و واژینال، قویترین حالت ارگاسم در زنان است که شدت و قدرت آن می تواند 2 برابر هر کدام از این ارگاسم ها به تنهایی باشد. رسیدن یک زن به این ارگاسم در انواع ارگاسم بسیار ایده آل است. در این حالت پوزیشن قرار گیری مرد و زن باید بگونه ای باشد که هر دو نقطه حساس کلیتوریس و G Point در زن تحریک شود، مانند پوزیشن هایی که در حالت درازکش و یا نشسته زن بر روی مرد قرار می گیرد. احتمال رسیدن به این ارگاسم در زنان در حالتی که زن قبل از اینترکورس (دخول واژینال) به شدت تحریک شود، بیشتر خواهد بود. از این رو بهتر است مرحله عشقبازی به اندازه کافی بطول انجامد تا احتمال این نوع ارضا شدن زنان بیشتر شود حداقل 15 دقیقه کارهایی از قبیل: بوسیدن، لمس کردن و ماساژ روی هر دو بدن نیاز است.در زنان بیشتر طول می کشد نسبت به مردان تا هیجان بیشتری داشته باشند، و بعضی ها نیاز به 30 دقیقه بیشتر دارند تا این هیجان را به طور کامل بوجود آورند.

ارگاسم چندگانه :

ارگاسم چندگانه می تواند یکی پس از دیگری یا در زمان های مختلف در یک جلسه اتفاق بیافتد. این ارگاسم بسته به میزان تحرک مداومی که می تواند ایجاد شود، بین زن تا زن متفاوت است. تحقیقات نشان می دهد ارگاسم چندگانه در برخی از زنان امکان پذیر است، درواقع آن دسته از زنانی که بتوانند پس از رسیدن به یک ارگاسم همچنان تحریک شدن را تحمل کنند. برای دستیابی به ارگاسم چندگانه باید پس از رسیدن به یکی از 2 ارگاسم کلیتوریس یا نقطه جی، تحریک زن از نقطه ارگاسم دیگر و یا سینه و نوک آن ها ادامه یابد. و سپس باید 30 ثانیه آرامش دهند. گاهی اوقات ممکن است نیاز به یک استراحت محدود برای ادرار باشد، زیرا ممکن است بیش از حد به تحریک حساس باشد، اما بعد از آن دوباره تحریک آغاز می شود.

ارگاسم نوک سینه :

سینه ها هم از جمله اندام های حساس در زنان محسوب می شود. بسیاری از زنان در زمان تحریک شدن از طریق نوک سینه، دچار تحریک کلیتوریس هم می شوند. بعضی از زنان میزان حساسیت شان نسبت به این تحریک به گونه ای است که بدون تحریک شدن اندام های جنسی به ارگاسم می رسند که در این حالت انقباض های مستمری را در مهبل و رحم خود احساس کنند یک مطالعه پزشکی نشان می دهد تحریک نوک سینه باعث تحریک قسمتی در مغز می شود که به عنوان قشر حساس دستگاه تناسلی زن شناخته شده است. به همین دلیل است که مغز زنان با تحریک نوک سینه ، به نظر می رسد تحریک کلیتوریس را انجام می دهد.

ارگاسم آنال :

شکی نیست که رابطه جنسی مقعدی یکی از انواع ارگاسم است که هنوز با کمی تابو همراه است. رابطه جنسی مقعدی می تواند لذت بخش باشد و باعث ارگاسم شود. کلیتوریس مانند یک زنجیر است و برای بسیاری از زنان، تا تمام قسمت های بدن گسترش می یابد. در زمان دخول به مقعد، پاهای کلتورال تحریک می شوند. به عبارت دیگر، ارگاسم مقعدی از تحریک غیر مستقیم نقطه جی، توسط دیواره بین واژن و رکتوم به وجود می آید. اعصاب مشترک از دیواره رکتوم تا واژن وجود دارند، بنابراین ممکن است ارگاسم از طریق تحریک جنسی رکتوم رخ دهد.

ارگاسم ذهنی :

این نوع ارگاسم با تاثیر تحریک های محیطی و ذهنی ایجاد می شود و تاثیر آن بر ذهن فرد ممکن است آنقدر زیاد باشد که او را تا حد ارگاسم ببرد. این نوع از ارگاسم هم در انواع ارگاسم که نام برده شد نادر است.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی