Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

پیش قدم شدن زنان برای سکس | درخواست رابطه زناشویی از شوهر

برقراری رابطه زناشویی رضایت بخش، مطمئنا یکی از روش های موثر برای افزایش عشق و راه یافتن به قلب همسر است. اما یکی از دغدغه های افراد متاهل به خصوص خانم های جوان، این است که برای برقراری رابطه جنسی چه کسی بهتر است ابتدا پیش قدم شود؟ و آیا اگر مرد یا زن همیشه شروع کننده رابطه زناشویی باشد ایرادی دارد؟ از طرفی ممکن است این سوال ایجاد شود که در صورت تمایل، زن چگونه میتواند با حفظ جذابیت برای برقراری رابطه زناشویی پیش قدم شود؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید.

 

دلایل پیش قدم نشدن زنان برای رابطه زناشویی


غریزه و  تمایل جنسی به همسر، در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد. احتمال اینکه انسان سالمی وجود داشته باشد که از رابطه زناشویی با همسرش خوشش نیاید بسیار اندک است. اما طبق آمار، در همه جوامع معمولا مردها شروع کننده رابطه جنسی با همسر هستند و آن ها برای اینکار پیش قدم میشوند. در ادامه دلایلی که باعث میشود زن ها کمتر از مردها برای برای برقراری رابطه پیش قدم شوند را بیان میکنیم:

تمایل جنسی بیشتر مردان نسبت به زنان

تفاوت میل جنسی در مردان و زنان غیرقابل انکار است. در بدن مردان به طور میانگین 30برابر بیشتر از زنان هورمون تستوسترون تولید میشود. تستوسترون هورمونی است که مستقیما بر تمایل برقراری رابطه جنسی تاثیرگذار است. این حقیقت به این معناست که معمولا تمایل جنسی مردان بسیار بیشتر است و به همین خاطر آن ها بیشتر برای شروع رابطه زناشویی داوطلب و پیش قدم میشوند.

تابوهای اجتماعی و خانوادگی

در برخی از جوامع یا خانواده ها به طور کلی نشان دادن عشق یا تمایل جنسی از سوی دختر تقبیح میشود. دختر از زمان کودکی با این تفکر پرورش پیدا میکند که داشتن این نیاز طبیعی برای او گناه محسوب میشود. به طوری یاد میگیرد برای اثبات نجابت و پاکی خود، تمایلات جنسیش را انکار کند. چنین دخترانی پس از ازدواج نیز این تفکر را به صورت ناخوداگاه به رابطه زناشویی وارد میکنند و از شروع رابطه جنسی و مطرح کردن درخواست رابطه شرم دارد.

در صورتی که خداوند تمایل جنسی را در وجود هر دو جنس مرد و زن قرار داده است تا به هم نزدیک تر و برای یکدیگر آرامش و رضایت ایجاد کنند. تمایل جنسی زن به همسرش نه غیرطبیعی است و نه اشتباه.

ترس از طرد شدن و عدم قبول درخواست

گاهی زن به شروع رابطه زناشویی تمایل دارد اما به دلیل اینکه میترسد همسرش درخواستش را رد کند و توسط او طرد شود، پیش قدم نمیشود. در واقع بسیاری از افراد، شروع رابطه جنسی را به این علت به تاخیر می اندازد که منتظر طرف مقابل برای اعلام آمادگی هستند. چه بسا که طرف مقابل نیز تمایل برقراری رابطه داشته باشد، اما او هم تصور کند شاید همسرم آمادگی لازم را در این زمان ندارد. به همین دلیل به زوج ها توصیه میشود بدون ترس از طردشدن، آمادگی خود را به طرف مقابل اعلام کنند و نظر او را مستقیما بپرسند.

لذت نبردن از شیوه عشق ورزی شوهر

دلیل دیگری که ممکن است باری پیش قدم نشدن زن برای رابطه وجود داشته باشد این است که او به طور کلی از شیوه عشق رزی و برقراری رابطه زناشویی همسرش لذت نمیبرد و خوشش نمی آید. به همین دلیل ترجیح میدهد تا حد امکان از رابطه زناشویی دوری کند و هرگز شروع کننده رابطه نباشد. در این شرایط بهتر است زن به جای اجتناب از رابطه، خواسته ها و انتظاراتش را با همسرش طرح کند، تا هردو رضایت بیشتری از رابطه زناشویی کسب کنند.

عدم تمایل به رابطه جنسی به دلایل روانی

اگر بی علاقه بودن به برقراری رابطه جنسی با همسر دراز ممدت و همیشگی باشد، ممکن است دلایل جدی تری داشته باشد. مثلا اینکه فرد در گذشته مورد سوءاستفاده یا آزارجنسی قرار گرفته است و در ناخوداگاه از نظر روانی نسبت به رابطه جنسی تنفر پیدا کرده است. در این صورت حتما باید موضوع به صورت تخصصی پیگیری شده و با مشاور در میان گذاشته شود.

بهتر است چه کسی پیش قدم شود


در طول تاریخ همواره اظهار نیاز از سوی مرد و اظهار ناز از سوی زن بوده است. از طرفی همانطور که گفتیم تمایل به برقراری رابطه جنسی در مردان بیشتر از زنان است. پس دور از ذهن نیست که تصور شود بهتر است مرد شروع کننده رابطه جنسی باشد. اما یک اشتباه بزرگ در روابط زناشویی این است که همیشه یک نفر (مرد یا زن) در رابطه پیش قدم شود.

اگر زنی هیچگاه برای برقراری رابطه جنسی با همسرش ابراز تمایل نکند و پیش قدم نشود، مرد نیز کم کم نسبت به او سرد خواهد شد و کمتر از او درخواست رابطه میکند. زیرا پس از مدتی روند شروع رابطه تکراری و یکنواخت میشود، ضمن اینکه مرد ممکن است با خود تصور کند که طرف مقابل برای برقراری رابطه زناشویی رغبت ندارد و از آن لذت نمیبرد. یا اینکه حس کند هماهنگی جنسی لازم را با همسرش ندارد و او صرفا به خاطر برطرف کردن نیازهای جنسی شوهرش تن به رابطه میدهد.

پس سپردن کامل مسئولیت شروع رابطه به مرد، میتواند اثرات منفی زیادی بر صمیمیت و کیفیت رابطه زناشویی داشته باشد.

از طرفی اگر زن همیشه شروع کننده رابطه باشد نیز درست نیست. زیرا همیشه در دسترس بودن او، از اشتیاق و تمایل مرد به برقراری رابطه جنسی با او میکاهد و ممکن است جذابیت خود را از دست بدهد.
برای رضایت بیشتر از رابطه زناشویی، توصیه میشود تعادل و تنوع را در پیش قدم شدن برای رابطه رعایت کنید. یعنی اجازه دهید هربار یک نفر رابطه شروع کند. با این تفاوت که اجازه دهید مرد کمی بیشتر از زن در پیش قدم شدن مستقیم نقش داشته باشد.

نحوه پیش قدم شدن زن برای رابطه زناشویی


در ادامه بیان میکنیم چطور به عنوان یک زن میتوانید برای برقراری رابطه جنسی با همسر پیش قدم شوید:

نیازهای خود را انکار نکنید

شما نیز مانند همسرتان و مانند هر انسان سالم دیگر دارای تمایلات جنسی هستید. لازم نیست از آن خجالت بکشید یا انکارش کنید. به جای نادیده گرفتن تمایلات جنسی سعی کنید، از آن برای مجذوب کردن همسر و افزایش عشق در زندگی زناشوییتان کمک بگیرید.

با جذابیت های خود آشنا باشید

نیازی نیست اندام بی نقصی داشته باشید. شما به عنوان یک زن زیبا و خواستنی برای همسر خود منحصر به فرد هستید. جذابیت های خود و ویژگی هایی که باعث برانگیختن جنسی او میشود را بشناسید و از آن برای شروع رابطه زناشویی کمک بگیرید.

از شروع کردن و پیش قدم شدن نترسید

برای شروع رابطه، شرایط و آمادگی طرف مقابل را در نظر بگیرید ولی بیش از حد حساسیت برای آن نشان ندهید. گاهی شما فقط به صرف اینکه حدس میزنید طرف مقابل تمایل ندارد از رابطه صرف نظر میکنید. اما همین که احساس نیاز کنید، از رابطه قبلی مدت زمان زیادی گذشته باشد یا احساس کنید رابطه شما با همسرتان کمی سرد شده ، برای شروع رابطه کافی است. زیرا در بسیاری از مواقع همین که رابطه شروع شود حس و حال لازم برای هر دو طرف ایجاد خواهد شد. البته این موضوع استثنائاتی هم دارد، مثلا اگر همسرتان به شدت بیمار باشد، موقعیت خوبی برای مطرح کردن موضوع نیست.

برای شروع عشق بازی به خودتان سخت نگیرید

برخلاف آنچه بسیاری از خانم ها تصور میکنند پیش قدم شدن برای سکس، میتواند برای همسرشان بسیار جذاب باشد. پس هیچ اشکالی ندارد که گاهی با اعتماد به نفس بالا، حرکت اول برای شروع رابطه را مستقیما خودتان انجام دهید.

لازم نیست برای وارد شدن به رابطه دنبال ترفندهای عجیب باشید. اگر احساس میکنید جو مناسب است با یک بوسه یا نگاه عاشقانه رابطه را شروع کنید.. نگران نباشید اینکه شما شروع کننده باشید الزامی ایجاد نمیکند که در طول رابطه همه چیز را تحت کنترل داشته باشید. تمایل و اشتیاق خود را نشان دهید و او را وارد رابطه کنید، سپس میتوانید خود را به جریان بسپارید.

میتوانید آمادگی و تمایل خود را غیرمستقیم نشان دهید

حتی اگر دوست ندارید به عنوان خانم مستقیما رابطه را شروع کنید. میتوانید با نشان دادن آمادگی و تمایل خود، به راحتی همسرتان به شروع رابطه جنسی ترغیب کنید. درواقع شما گاهی میتوانید شروع کننده نباشید، اما طرف مقابل را برای شروع رابطه به هیجان آورید. برای اینکار میتوانید نشانه هایی را در اختیار او بگذارید که تمایلتان را نشان دهد.

یک راه ساده این است که هنگام برقراری رابطه زناشویی، همیشه شمع یا چراغ خواب خاصی را در اتاق خواب روشن کنید. سپس از این طریق میتوانید هرگاه مایل به شروع رابطه هستید، با روشن کردن آن شمع یا چراغ، آمادگی خود را به طرف مقابل اعلام کنید.

همچنین شما میتوانید با نشان دادن لباس خاصی که در نظر دارید بپوشید، یا رومانتیک کردن فضا با آهنگ و اشارات خاص نیز، آمادگی و تمایل خود را نشان دهید. فرستادن پیام های عاشقانه قبل از رسیدن او به خانه نیز میتواند موثر باشد.

در یک کلام...

معمولا زن ها کمتر از مردها برای شروع رابطه زناشویی پیش قدم میشوند. زیرا علاوه بر اینکه تمایل جنسی مردان بیشتر است، تابوهای اجتماعی و ترس از طرد شدن باعث میشد زنان از پیش قدم شدن خودداری کنند. اما برای رضایت از رابطه زناشویی و ایجاد تنوع بیشتر، بهتر است زن نیز گاهی شروع کننده رابطه جنسی باشد. برای پیش قدم شدن تمایلات جنسی سالم خود را بپذیرید و ترس از طرد شدن را کنار بگذارید. شما میتوانید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تمایل خود را برای برقراری رابطه اعلام کنید. جذابیت های خود را بشناسید، به همسرتان بگویید از چه چیزهایی در رابطه لذت میبرید و ایده های خود را بیان کنید.

از این طریق میتوانید شروع کننده یک رابطه جنسی رضایت بخش باشید.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی

برداشت http://postharvestjournal.ir 

طبتاج http://tebtaj.ir

طب سنتی http://tebbe-sonaty.ir

محتوای این سایت جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد در صورتی که زیر 18  سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی