Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

فواید بوسه بر سلامتی روح و جسم

مطابق گزارش های علمی بوسیدن باعث افزایش سطح اکسی توسین، یک ماده شیمیایی معروف به «هورمون نوازش» می گردد که باعث می شود احساس شادی و آرامش داشته باشید. همچنین باعث افزایش اندروفین و دوپامین می شود، دو ماده شیمیایی شادی آفرین دیگر که حس تندرستی و برقراری ارتباط را افزایش می‌دهند.

به گزارش سایت  طبتاج   این فواید بوسیدن، هر زوج را از نظر جسمی و ذهنی قوی نگه می دارد.

9 فایده بوسیدن برای قوی تر شدن ذهن و جسم

1. بوسه باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی می شو

ما بوسیدن را به عنوان یک لذت اجتماعی، یک پایان بالقوه برای یک قرار ملاقات و وسیله ای برای ارتباط با معشوق اصلی خود می شناسیم. برخورد لب ها و زبان ها که ما اغلب از آن بهره می بریم مزایای پنهان خیلی بیشتری نسبت به ارتباط چشمی دارند و در واقع برای بدن بسیار، بسیار خوب هستند. براساس یک پژوهش منتشر شده در مجله Science، بوسیدن ممکن است به شما کمک کند تا کمتر بیمار شوید زیرا قرار گرفتن شما در معرض میکروب های دیگر را افزایش می دهد و در نتیجه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در حقیقت، طبق یک پژوهش منتشر شده در مجله Cell، بوسیدن نوزادان یکی از راه هایی است که به وسیله آن، مادران به نوزادان خود کمک می کنند تا سیستم ایمنی کاملاً جدید خود را بسازند. اوه، و بوسیدن تنها عادت روزمره نیست که دارای مزایای سلامتی شگفت انگیزی است که هرگز از آنها مطلع نبوده اید.

2. بوسیدن کالری می سوزاند

براساس ژورنال پزشکی آمریکایی، بوسیدن بسته به اینکه شما چقدر پر انرژی آن را انجام بدهید، می تواند از 2 تا 26 کالری در دقیقه بسوزاند. خب، ما نگفتیم که بوسیدن یک تن کالری می سوزاند اما بهتر از هیچ چیز است - و بوسیدن اغلب منجر به سکس می شود که می تواند در طی نیم ساعت 100 کالری بسوزاند. قفل شدن لب ها به مدت یک ساعت ممکن است بتواند کالری دریافتی یک مشت اسمارتیز شکلاتی M&MS و یا نیم لیوان شراب را بسوزاند. بوسیدن فقط یکی از چیزهای عجیبی است که شما اصلا تصور نمی کردید بتواند کالری بسوزاند.


3. بوسیدن عضلات صورت را قوی نگه می دارد

مطمئناً، ماهیچه های شکمی محکم و یا ران های بدون سلولیت در الویت لیست تناسب اندام شما قرار دارد، اما کاری که دهان شما در طول یک رابطه عاشقانه انجام می دهد را دست کم نگیرید. طبق تحقیقات AJM، بوسه های ساده فقط از دو عضله صورت استفاده می کنند اما یک رابطه عاشقانه کامل، 23 تا 34 عضله صورت و 112 عضله پوسچرال را فعال می کند و این یک تمرین کامل برای بدن است.

4. بوسیدن به طور طبیعی شما را آرام می کند

شری راس، دکتر داروساز، متخصص زنان و زایمان و مولف کتاب She-ology می گوید: مطابق گزارش های علمی بوسیدن باعث افزایش سطح اکسی توسین، یک ماده شیمیایی معروف به «هورمون نوازش» می گردد که باعث می شود احساس شادی و آرامش داشته باشید. همچنین باعث افزایش اندروفین و دوپامین می شود، دو ماده شیمیایی شادی آفرین دیگر که حس تندرستی و برقراری ارتباط را افزایش می دهند.

5. بوسیدن به شما کمک می کند تا بهترین همسر را انتخاب کنید

هلن فیشر، انسان شناس، دارای مدرک دکترا از دانشگاه راتگرز، بوسیدن را به عنوان «ابزار ارزیابی همسر» توصیف می کند. او می گوید، بوسه به ما اجازه می دهد تا با بو کردن هورمون های یکدیگر - که نشانه باروری است – بطور شیمیایی پیوند برقرار کنیم، -در حالی که زوج ها را به شیوه ای عاشقانه نیز به هم وصل می کند. بنابراین بوسیدن فقط بوسیدن نیست. این یک تبلیغات اساسی از اینکه شما چه کسی هستید، چه می خواهید و چه می توانید بدهید، می باشد. با این حال، هیچ اجباری وجود ندارد! حالا که صحبت از بوسه های اول به میان آمد، باید بگویم که این داستان های ناجور درباره بوسه اول مطمئننا برای این است که شما را به خنده (و انقباض غیر ارادی ماهیچه) بیندازد.

6. بوسه های پرشور برای سلامتی دهان و دندان مفید هستند

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Microbiome، بیش از 80 میلیون باکتری در طی یک بوسه 10 ثانیه ای منتقل می شوند. تا زمانی که شریک زندگی شما از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد، این بدان معنی است که میکروب های خوب آن ها را برای تقویت خود می گیرید. (اگرچه در جهت دیگری نیز عمل می کند بنابراین مراقب باشید!). طبق گفته کلینیک Mayo، علاوه بر این، مبادله تف باعث می شود بزاق بیشتری جریان داشته باشد و بزاق باکتری ها و باقی مانده آشغال را از بین می برد که به نوبه خود خطر پوسیدگی دندان شما را کاهش می دهد.

7. بوسیدن می تواند استرس را کاهش دهد

بعد از یک روز طولانی و پر استرس هیچ چیز مثل یک بوسه خوب و عشق بازی نیست. دکتر فیشر می گوید، بوسیدن علاوه بر آزاد کردن هورمون آرامش بخش اکسی توسین، با کاهش هورمون استرس کورتیزول نیز مرتبط است. همچنین می تواند باعث افزایش سطح سروتونین شود، که منجر به احساس آرامش و رضایت می گردد.

8. بوسیدن می تواند فشار خون را کاهش دهد

شما ممکن است متوجه شده باشید که بوسیدن باعث پمپاژ قلب می شود - و این چیز خوبی است. دکتر راس می گوید، هر گونه فعالیت هوازی که ضربان قلب شما را بالا ببرد، به پمپاژ خون به اندام های شما و کاهش فشار خون کمک می کند. بعلاوه، بوسیدن سطوح هورمون استرس کورتیزول را پایین می آورد که این امر نیز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

9. بوسیدن می تواند درد سردرد را تسکین دهد

دکتر راس می گوید: درست مثل یک آغوش خوب که می تواند به بهتر شدن یک روز بد کمک کند، بوسیدن هم می تواند به کاهش سردرد تنشی کمک کند. با تشکر از تمام مواد شیمیایی شادی آفرین که بوسیدن آزاد می کند، بوسیدن همچنین می تواند حال و هوای بد و استرس را کاهش دهد - دو چیزی که به خلاص شدن از شر سردرد تنشی کمک می کنند. به علاوه، احساس مراقبت از شما می تواند به کاهش درد کمک کند. او اضافه می کند، بوسیدن نمی تواند از سردرد ناشی از یک مسئله بیولوژیکی خلاص شود، اما می تواند برای کمک به شما در مقابله بهتر با درد نقش بسزایی ایفا کند.

طولانی ترین بوسه؟

در سال 2013، یک زوج تایلندی به نام های اکاچای و لاکسانا تیرانارات رکورد جهانی برای طولانی ترین بوسه را برای بیش از 58 ساعت و نیم بعد تنظیم کردند. آنها در تاریخ 12 فوریه سال 2013 بوسه را شروع کردند و در روز .... ولنتاین متوقف شدند! Aww (ابراز شوق). به هر حال رکوردی که آنها زدند، فقط خودشان بودند، بنابراین در لیگ بوسیدن این دو تنها شرکت کننده ها بودند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی