Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

عوامل تاثیر گذار بر میل جنسی زنان و مردان

برداشت های فردی زن و مرد از میل جنسی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار دارد. اگر چه رشد جنسی در درون رحم شروع می شود اما هویت روحی و جنسی از زمانی که او را دختر یا پسر می نامند تکوین می یابد و در واقع این محیط است که در شکل گیری هویت جنسی و شکوفایی تمایلات جنسی زن و مرد نقش انکار ناپذیری ایفا می کند.

به گزارش سایت  طبتاج  ، میل جنسی و تمایل به برقراری رابطه جنسی به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل می تواند زن و مرد را به برقراری رابطه جنسی بهتر ترغیب کند و یا اینکه با بر هم زدن میل جنسی آنها مانع از این شود که زن و مرد در طول زندگی خود به درستی و به میزان کافی با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار نمایند؛ در نتیجه این عدم تمایل جنسی باعث می شود که بنیان زندگی زوجین به کلی از هم بپاشد.

 

عوامل مهم تاثیر گذار بر میل جنسی

در بین عوامل مهم و تاثیر گذار بر میل جنسی باید به نکاتی اشاره کرد که این تمایلات را در زن و مرد شکوفا کند. عدم تفاهم بین زن و مرد یکی از مهمترین عواملی است که می تواند بر میل جنسی و رفتار جنسی زوجین تاثیر گذار باشد. مسائل حاشیه ای در زندگی مشترک به عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی دامن زده و آنها را از این مسئله مهم دور می کند.

مهمترین عواملی که در انگیزش میل جنسی نقش ایفا می کنند

۱- انگیزه های زیستی و محیطی و شرایط روزمره زندگی

۲- علو شخصیت و ارزش شخصیتی بین زوجین

۳- تجارب مثبت از گذشته در امور مسائل جنسی

۴- به وجود آوردن زمینه های مهمی برای رسیدن به میل جنسی

۵- ایجاد تفاهم غیرجنسی و سپس رسیدن به تفاهم در میل جنسی

۶- دور کردن ترس و اضطراب از خود (زن و مرد)

۷- فکر کردن به زندگی مشترک خود و دوری جستن از روابط جنسی در بیرون منزل

عوامل موثر در شکل گیری میل جنسی

رفتار و میل جنسی در انسان (زن و مرد) تحت تاثیر عوامل گوناگونی شکل می گیرد که مهمترین این عوامل عبارتند از:

۱- ارتباطات فردی شخص با دیگران

۲- تاثیرات ناشی از ارتباطات فردی

۳- مقتضیات زندگی زن و مرد

۴- فرهنگ اجتماعی، اخلاقی و مذهبی زن و مرد

برداشت های فردی زن و مرد از میل جنسی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار دارد. اگر چه رشد جنسی در درون رحم شروع می شود اما هویت روحی و جنسی از زمانی که او را دختر یا پسر می نامند تکوین می یابد و در واقع این محیط است که در شکل گیری هویت جنسی و شکوفایی تمایلات جنسی زن و مرد نقش انکار ناپذیری ایفا می کند.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی