غذای بلدرچین

مواد لازم:

  • بلدرچین=1200 گرم
  • آب لیمو ترش =5/2 فنجان
  • پیاز=خام خلال شده 3عدد
  • زغفران =مقداری
  • روغن=زیتون نصف فنجان
  • کرفس خرد شده=مقداری
  • فلفل نمک=مقداری

طرز تهیه:

بلدرچین را بعد از تمیز کردن با 2 تا 3 لیوان آب ، یکی دو عدد پیاز خرد کرده و یکی دو برگ ساق کرفس و چند ساق جعفری میگذاریم نیم پز شود و آب آن به خودش برود و سسی از روغن زیتون با کره آب کرده و آب لیمو نمک فلفل را آماده میکنیم و بلدرچین را در سس میخوابانیم.

بعد مثل کباب جوجه به سیخ میکشیم و روی حرارت ملایم کباب میکنیم. باید زمان طبخ آن از جوجه طولانی تر و حرارت ملایم تر باشد و مرتب به آن سس کره با آب لیمو بدهید تا کاملا کباب پخته و برشته شود.


طرز تهیه بلدرچین شکم پر

بلدرچین شکم پر

مواد لازم برای بلدرچین شکم پر:

بلدرچین =5 عدد
سبزیجات معطر =500 گرم
گردو رنده شده =1 ق غ
رب انار=1 ق غ
سیر =1 حبه
دون انار سابیده=1 ق چ
مواد لازم برای مزه دار کردن:
آبلیمو …… 2 ق غ
روغن زیتون… 2 ق غ
سیر…… 3 حبه
نمک و فلفل ……. به مقدار لازم
زعفران دم کرده ………. 3 ق غ

طرز تهیه بلدرچین شکم پر:

تمامی مواد لازم برای مزه دار کردن رو با هم مخلوط کرده و با قلمو تمام سطح بلدرچین ها رو آغشته می کنیم و بلدرچین ها در یخچال می گذاریم. بعد از 30 دقیقه دوباره از همون مواد با قلم مو روی بلدرچین ها می مالیم. این کار و 3 تا 4 بار تکرار می کنیم.
برای پر کردن شکم بلدرچین ها ابتدا سبزیجات معطر رو ( من از سبزیجات محلی مازندران استفاده کردم ولی شما می توانید از سبزی پلو هم استفاده کنید.) بدون روغن در ماهیتابه تفت میدیم. بعد 1 ق غ روغن زیتون به همراه سیر رو به مواد اضافه می کینم. بعد از یه تفت کوچیک، گردو و دون انار و رب انار رو به مواد اضافه کرده و مواد رو از شعله بر می داریم.
شکم پلدرچین ها رو با مواد پر کرده و با خلال دندان شکم آنها را می بندیم.
بلدرچین ها رو ابتدا در روغن زیاد طوری که غوطه ور شوند، سرخ کرده و بعد به مدت 30 دقیقه با حرارت 100 درجه سانتی گراد در فر می گذاریم.