Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

روش های کنترل شهوت و وسوسه های جنسی

بسیاری از اوقات وقتی ذهن ما در خصوص موضوعات جنسی فکر می کند، ما واقعاً به دنبال رابطه جنسی نیستیم. ما به دنبال جایگزین کردن یک کمبود در زندگی یا روابط خود با چیز دیگری هستیم. همچنین ممکن است صرفاً در تلاش باشیم تا حواس خود را از درگیر شدن در موضوعی دشوار پرت کنیم. برای هر مردی، این موارد می تواند ویژه تجربیات وی باشد. ریشه اصلی را یافته و سعی کنید

به گزارش سایت  طبتاج  وقتی فردی اعتراف کرده یا در حین داشتن رابطه نامشروع با دیگران دستگیر می شود، اولین چیزی که معمولاً به زبان می آورد این است که "من منظور خاصی نداشتم" یا "او برای من ارزشی ندارد". به عبارت دیگر این افراد به جایی می رسند که هرگز نمی خواستند باشند. بسیاری از افراد برنامه خاصی برای خیانت به همسرشان ندارند. این کار بتدریج روی داده و معمولاً با افکاری شروع می شود که در مورد آنها هرگز بحثی صورت نگرفته و حتی ریشه در رویا پردازی های افراد دارد. این تفکرات بتدریج به یک نگرش تبدیل شده و سپس این نگرش تبدیل به یک تمایل می شود. این تمایل مرزهای ما را زیر پا گذاشته و حس ما درباره درست و نادرست را تحت تاثیر قرار می دهند.

معمولاً کنترل این تفکرات برای بسیاری از مردان دشوار است. DNA ما دارای غرایز قدرتمند برای احساس جذابیت و امیال است؛ با این وجود زندگی و اخلاقیات از ما می خواهد که این غرایز را کنترل کنیم. پس چگونه این کار را انجام دهیم؟ بخاطر ازدواج، روابط و سلامت روحی خود، بایستی بتوانیم پاسخ این سئوال بیابیم. شما با شهوت و وسوسه های جنسی در جنگ هستید و مهم است که هرچه سریعتر بر آنها پیروز شوید. سلام دنیا در اینجا 10 روش عالی برای مبارزه با وسوسه های جنسی و کشتن شهوت را به شما می آموزد:

معرفی 10 راهکار عالی برای مبارزه با شهوت و غریزه جنسی

1. از شرایط وسوسه انگیز دوری کنید

پیروزی سریع به معنی دوری کردن از دام هاست. آخرین چیزی که می خواهید این است که تنها در شرایطی که مطلوب تمایلات ناسالم شماست، قرار بگیرید. اگر ارتباط داشتن با فردی برای شما اجباری است، بهتر است این کار را در مکان های عمومی انجام دهید. مرزهایی را برای استفاده از گوشی همراه، کامپیوتر و تلویزیون ایجاد کنید. فردی را بیابید که قابل اطمینان بوده و در این کار با شما همراه شود.

2. در نظر گرفتن عواقب

همزمان با در نظر گرفتن چیزی که به آن تمایل دارید، عواقب آن را نیز در نظر آورید. آیا این مساله می تواند برای ازدواج شما مفید باشد یا به آن صدمه می زند؟ اگر همسرتان از این موضوع اطلاع یابد، چه واکنشی نشان خواهد داد؟ درباره اینکه اعمال شما چه عواقبی داشته فکر کرده و این که همسرتان متوجه اعمال شما شود را مد نظر قرار دهید. آیا می خواهید به مشکل و جدایی برسید؟ همواره درباره پایان بازی فکر کنید. می خواهید به کجا برسید؟ آیا تفکرات و اعمال تان شما را به آنجا خواهند رساند؟

3. از مطالب جنسی دوری کنید

علاوه بر دلایل آشکاری که وجود دارند که دوری از مطالب جنسی به شما در برابر بی بند و باری کمک می کند، دلایل روانشناختی نیز در این خصوص وجود دارند. مطالب جنسی و مستهجن، انتظارات غیر واقعی ایجاد کرده و ذهن شما را در قبال همسرتان مشوش می سازد. این انتظارات ممکن است در زندگی واقعی قابل قبول نبوده و برآورده نشوند. این امر می تواند تمرکز ما برای امیال جنسی را متوجه خارج از محیط منزل نموده و باعث ویرانی کانون گرم خانواده شود.

4. با احتیاط از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

جرقه های قدیمی می توانند شعله ور شده یا جرقه های جدیدی شکل بگیرند. برای یک مرد متاهل، این امر می تواند به شدت مخاطره آمیز باشد. همواره در هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی درباره اهداف استفاده از آنها هوشیار باشید.

5. قصد خود را مورد سئوال قرار دهید

بسیاری از اوقات وقتی ذهن ما در خصوص موضوعات جنسی فکر می کند، ما واقعاً به دنبال رابطه جنسی نیستیم. ما به دنبال جایگزین کردن یک کمبود در زندگی یا روابط خود با چیز دیگری هستیم. همچنین ممکن است صرفاً در تلاش باشیم تا حواس خود را از درگیر شدن در موضوعی دشوار پرت کنیم. برای هر مردی، این موارد می تواند ویژه تجربیات وی باشد. ریشه اصلی را یافته و سعی کنید آن را برطرف نمایید.

6. صمیمیت جنسی را تمرین کنید

هرچند معمولاً راهی وجود ندارد که به شرایط ابتدای رابطه خود با همسرتان برگردید؛ اما کماکان جذابیت های فراوانی باقی مانده است. بهبود ارتباط، قرارهای ملاقات عاشقانه، بوسه های عاشقانه و وضعیت های جنسی متفاوت تنها مثالهایی از این موارد می باشند. وقتی ذهن و قلب شما در جای مناسبی درگیر باشد، بی بند و باری جنسی فضای کمی برای جولان دادن خواهد داشت.

7. عبادت منظم

عبادت، عملی در راه برقراری مرتبط نمودن تفکرات، نگرانی ها، آرزوها و خواسته هایتان با خداست. سطح آرزوهایتان را بالا برده و از خدا تقاضای کمک کنید. خدا آفریدگار شماست و می داند و می تواند شما را از بحران ها نجات بخشد.

8. دوستانتان را هوشمندانه انتخاب کنید

در مبارزه با وسوه های جنسی، افراد زیادی هستند که ممکن است شما را به این کارها تشویق کنند. کماکان می توانید با این افراد دوست باشید، اما همواره از پیوستن به آنها در انتخاب های نادرست شان دوری کنید.

9. استانداردهای بالای خود را حفظ کنید

با شخصیت بودن یک انتخاب است. این انتخابی بسیار خوب بوده و امروزه نیاز به آن بیشتر احساس می شود. علی رغم وسوسه های جنسی فراوانی که زندگی در سر راه ما قرار می دهد، بایستی سعی کنیم به استانداردهای بالای اخلاقی مان پایبند بمانیم. خودانضباطی در تمامی زمینه های زندگی منجر به کسب نتایج مثبت خواهد شد.

10. عشق و علاقه خود را هدایت کنید

به جای اینکه اجازه دهید توسط بی بند و باری و شهوت کنترل شوید، عشق و علاقه خود را در جهت مثبت هدایت نمایید. از این انرژی برای تفکر درباره روشهایی که می توانید با همسرتان رابطه بهتری داشته باشید، استفاده کنید. می توانید بر روی چیزهایی که می توانند دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند، مانند کمک داوطلبانه به افراد بی خانمان، هدایت یک تیم ورزشی جوانان یا ارائه مشاوره به افرادی که دچار مشکلات هستند، تمرکز نمایید.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی