Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

رابطه جنسی بعد از زایمان سزارین - چه مدت صبر کنید

بعد از سزارین ، جدا از نگرانی های طبیعی در مورد کودک ، این س --ال - "چگونه و چه زمانی می توانم زندگی جنسی خود را از سر بگیرم؟"  - در بالای ذهن شما خواهد بود. بهترین راه برای پاسخ به این سوال اطمینان از آماده بودن جسم و ذهن شماست. همچنین مهم است که شریک زندگی شما از نگرانی ها و احساسات شما آگاه باشد. بدیهی است که چالش های زیادی پیش خواهد آمد زیرا شما ترس های "بار اول" را دوباره تجربه می کنید.

بهبودی پس از زایمان سزارین

بعد از انجام سزارین بهبودی کامل برش حدود شش هفته طول خواهد کشید و برای هفته های زیادی پس از زایمان احساس لطافت می شود. بسیاری از خانم ها احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن در اطراف برش دارند ، اما این کاملا طبیعی است. تا زمانی که علائمی مانند استفراغ یا تب وجود نداشته باشد ، می توان احساس ناراحتی را نادیده گرفت. هرگونه خونریزی ، ترشح یا درد در اطراف برش باید فوراً به پزشک اطلاع داده شود.

چه موقع می توانید بعد از سزارین رابطه برقرار کنید؟

اگر فکر می کنید بعد از انجام سزارین چقدر باید منتظر رابطه جنسی باشید ، در اینجا چند واقعیتی آورده شده است که باید آنها را در نظر بگیرید. در صورت زایمان واژینال ، رحم شما حداقل به شش هفته زمان نیاز دارد تا به اندازه طبیعی خود برگردد. با این حال ، برای کسانی که سزارین شده اند ، که یک جراحی بزرگ است ، روند بهبود بیشتر طول می کشد. بدن شما با سرعت خود بهبود می یابد ، به همین دلیل بهتر است به بدن خود استراحت و مراقبت لازم را بدهید تا بهبود یابد. وقفه ای در حدود شش تا هشت هفته متوسط ​​زمانی است که اکثر خانم ها برای از سرگیری روابط جنسی با شریک زندگی خود باید پس از زایمان با C انجام دهند.

در هنگام رابطه جنسی پس از سزارین چه انتظاری باید داشته باشید

رابطه جنسی پس از سزارین متفاوت از زمان های قبلی خواهد بود ، خصوصاً به دلیل فاصله زمانی از آخرین برخورد جنسی شما. شما و همسرتان ممکن است تعجب کنید که چرا لازم است تا 6 هفته پس از عمل صبر کنید ، زیرا واژن در طول زایمان مستقیماً تحت تأثیر قرار نگرفته است. اما بهبودی از بخش Cبه صورت چشمک زن رخ نمی دهد و حساسیت زیادی در سراسر ناحیه شکم ایجاد می شود. شما باید سرعت خود را تعیین کنید و هر ترس را که در ذهن شما خطور می کند به شریک زندگی خود منتقل کنید. بعد از به دنیا آمدن کودک می توانید از انجام این عمل عصبی باشید ، اما این طبیعی است. شما باید از نظر روحی و همچنین جسمی آمادگی لازم برای مقاربت را داشته باشید ، بنابراین به آن زمان دهید. درگیر شدن در گفتگوی عاشقانه ، تنظیم روحیه و از همه مهمتر ، درگیر شدن در پیش نمایش غیر جنسی مانند ماساژ یا حتی نوازش می تواند کمک زیادی به آرامش شما قبل از عمل واقعی کند. در صورت احساس درد غیرمعمول یا ناراحتی شدید در حین رابطه جنسی پس از سزارین ، با همسرتان و بعداً با پزشک صحبت کنید.

زن و شوهر در رختخواب

موقعیت های جنسی که باید از آنها اجتناب کنید

به محض اینکه پزشک پس از سزارین ، به عنوان یک زوج ، اقدام به انجام رابطه جنسی کرد ، هر دوی شما باید قبل از غوطه وری چند مورد را در نظر بگیرید.

موقعیت تبلیغی موقعیتی است که باید از آن اجتناب کنید زیرا می تواند فشار زیادی به بریدگی وارد کند و این امر می تواند به شما آسیب برساند. اگر می خواهید از تماس مستقیم با برش شکم خود جلوگیری کنید ، در هنگام آمیزش از حالت ورود به پهلو یا عقب استفاده کنید. وضعیت بالای سر نیز بسیار توصیه می شود تا نگرانی در مورد فشار برش را برطرف کنید.

شاید خوشت بیاد
80 نام کودک سلطنتی برای پسران و دختران
قبلاً خیلی ها شکست خورده بودند. آیا محاکمه را کامل خواهید کرد؟جنگ قهرمانان
میوه هایی که هنگام بارداری نمی خورند - آناناس ، انگور و موارد دیگر
75 اسم دختر نادر برتر با معنی
اولین بقایای جنون در دنیا - 20 سال بعد کجا هستند؟جنگل روزانه

اطمینان حاصل کنید که هنگام آزمایش هر موقعیت جنسی ، در مورد درد و ناراحتی به همسرتان اطلاع دهید. در این مدت هیچ موقعیت جنسی جدیدی را که قبلاً تلاش نکرده اید امتحان نکنید.

چند نکته مفید برای رابطه جنسی بعد از زایمان سزارین

طبیعی است که بعد از انجام سزارین نگران ایجاد رابطه جنسی باشید. ممکن است احساس خستگی کرده باشید یا واقعاً نگران دردی که ممکن است ایجاد کند باشید. همچنین ، این فرض وجود دارد که انجام زایمان سزارین ، واژن را از اثرات زایمان طبیعی راحت می کند. اما این فقط یک افسانه است - واقعیت این است که واژن شما حتی در مواردی که سزارین می شوید بسیار زیاد سروکار دارد. اغلب اوقات ، در شرایط اضطراری که به نظر نمی رسد زایمان واژینال امکان پذیر باشد ، سکسی C انجام می شود. این بدان معناست که شما ممکن است قبل از عمل جراحی ، مقدار زیادی از واژن خود را تحت فشار قرار داده و اعمال کرده باشید ، که بر روی آن تأثیر می گذارد. همچنین ، تغییرات هورمونی پس از زایمان می تواند منجر به خشکی واژن نیز شود.

بنابراین ، در اینجا برخی از کارهایی است که می توانید برای سهولت تجربه برای شما انجام دهید:

  • برای اولین بار ، انتظارات خود را بسیار پایین نگه دارید. این واقعاً مانند دوچرخه سواری نیست - داشتن رابطه جنسی پس از گذراندن مراحل پزشکی و سپس مدتی انتظار ، تأثیرات خود را به همراه خواهد داشت. آنچه می توانید انجام دهید استفاده از این فرصت برای انجام سایر فعالیتهای صمیمی است. مدتی با کیفیت را با هم بگذرانید ، در آغوش بگیرید و صحبت کنید. همچنین احتمالاً می توانید شریک زندگی خود را وادار کنید تا شما را به روشی صمیمی ماساژ دهد.

  • موقعیت های راحت را در حین رابطه جنسی انتخاب کنید تا بتوانید بیش از هر ناراحتی که احساس می کنید ، روی عمل خود تمرکز کنید. اگر احساس می کنید خیلی زود است یا راحت نیستید ، به رابطه دهانی بپردازید - به این ترتیب ، هر دوی شما می توانید از این روند لذت ببرید.

  • هر گونه نگرانی در مورد بدن و ظاهر آن را کنار بگذارید و برای بررسی بدن یکدیگر وقت بگذارید. شروع رابطه جنسی ممکن است برای شریک زندگی شما نیز دشوار باشد زیرا ممکن است نگران سلامتی شما باشد. با او صحبت کنید و به او اطمینان دهید که برای این کار آماده هستید.

  • اطمینان حاصل کنید که هنگام رابطه جنسی ، از روان کننده ها استفاده می کنید (مقدار زیادی از آن!) ، و این کار را به راحتی بر روی خود و واژن خود نیز انجام می دهید!

پیشگیری از بارداری را فراموش نکنید!

تخمک گذاری خواهید کرد اگرچه هنوز پریود از سر گرفته نشده است و بنابراین ، بسیار مهم است که روشهای جلوگیری از بارداری را در نظر بگیرید  . در طول قرار ملاقات پس از زایمان با پزشک خود در مورد بهترین راه های جلوگیری از بارداری صحبت کنید تا احتمال حاملگی فوری را از بین ببرید.

در حین پرداختن به این مسئله حساس ، به صبر و حوصله زیادی احتیاج خواهید داشت و شوخ طبعی نیز مفید خواهد بود. قبل از اینکه زندگی جنسی به حالت عادی برگردد ، انتظار یک ناجور اولیه و برخی مهارها را داشته باشید. برای هرگونه درد یا خونریزی غیرطبیعی ، سریعاً با پزشک خود در ارتباط باشید تا برخی از توصیه های به موقع راجع به رابطه جنسی پس از زایمان در بخش

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی