Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

سکس گروهی | علل و خطرات سکس گروهی

سکس گروهی، شیوه ای از رفتار جنسی است که با مشارکت بیش از دو نفر انجام می‌شود. با این حال بیشتر به رابطه ای اطلاق می‌شود که تعداد افراد نسبتا زیاد باشند.

به گزارش مجله آموزش جنسی و زناشویی طبتاج این شکل از رابطه که جز روابط جنسی پرخطر و ناسالم است در بسیاری از کشورها غیر قانونی است. هدف افراد مشارکت کننده در این فعالیت تجربه سکس با افراد متنوع در یک نوبت است. زوج‌هایی که از رضایت زناشویی پایین برخوردار هستند، نیز گاهی برای این نوع رابطه تمایل نشان می‌دهند. در رابطه جنسی گروهی، احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند زگیل تناسیلی، ایدز، سیفیلیس، هپاتیت و... بیشتر است. در این مقاله به بررسی سکس گروهی و دلایل جذب شدن به این نوع رابطه و پیامدهای احتمالی می‌پردازیم.

سکس گروهی و میزان شیوع آن

سکس گروهی، به روابطی که بیش از دو نفر در یک رابطه مشارکت دارند اطلاق می‌شود. این مشارکت می‌تواند تنها به صورت مشاهده گری یا انجام فعالیت جنسی در مقابل دیگران باشد و شرکت چند نفر در رابطه جنسی به صورت گروهی است. به دلیل غیر قانونی بودن و انجام مخفیانه این رفتار ارائه آمار دقیق بسیار دشوار است. با این حال پژوهشی در زمینه سکس نشان داده که یک چهارم مردان و یک هشتم زنان به این فعالیت علاقه نشان می‌دهند. تقریبا نیمی از افرادی که در این پژوهش به رابطه جنسی گروهی علاقه نشان دادند یا حداقل یک بار آن را امتحان کرده‌اند.

بر اساس شواهد شیوع رابطه جنسی گروهی نسبت به گذشته کاهش داشته است. این کاهش ممکن است به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری‌های مقاربتی باشد. در اکثر موارد سکس گروهی یکی از ده فانتزی شایع‌تر بین مردم است. سایت‌های پورنوگرافی نیز با تولید محصولاتی در این زمینه در افزایش شیوع فانتزی سکس گروهی نقش مؤثری دارند.

 

شخصیت های شرکت کننده در سکس گروهی

باور عمومی در این زمینه از تمایل بیشتر جوانان به این فعالیت خبر می‌دهد. با این حال شواهد نشان از نادرستی این باور دارند. در عمل بیشتر جوانان به رابطه جنسی گروهی یا سکس ضربدری علاقه نشان نمی‌دهند و فضای رومانتیک عشق بازی و سکس دو نفره را ترجیح می‌دهند. بیشتر افرادی که در این فعالیت‌ها مشارکت می‌کنند بیش از 30 سال دارند. تعداد قابل توجهی از آن‌ها متأهل بوده یا طلاق گرفته‌اند. البته بعضی با همسر خود در این فعالیت همراه می‌شوند. سکس ضربدری یکی از پرطرفدار‌ترین زیرمجموعه‌های سکس گروهی است. رابطه جنسی گروهی به دلایلی از جمله نیاز به مکانی بسیار بزرگ، پذیرایی مفصل و هزینه‌های مالی دیگر توسط افراد ثروتمند انجام می‌شود و از توان مالی دیگران خارج است.

 

دلایل گرایش به سکس گروهی

درک انگیزه واقعی مشارکت کنندگان به ویژه افراد متأهل بسیار دشوار است. برخی انگیزه‌های افراد برای این نوع رابطه شامل موارد زیر است:

1- داشتن چند شریک جنسی

بسیاری از افراد به ویژه مردان به تجربه سکس با چند نفر در یک شب علاقه نشان می‌دهند. سکس گروهی به یک مرد امکان آمیزش با چندین زن هر چند به صورت مختصر را می‌دهد. بیشتر زنان در زمینه داشتن چند شریک جنسی به صورت همزمان علاقه ای در عمل نشان نمی‌دهند اما ممکن است فانتزی‌هایی در این زمینه داشته باشند.

2- ملال جنسی

تعداد زیادی از افراد به ویژه زوج‌های میانسال ممکن است نسبت به زندگی جنسی خود احساس ملال کنند. این افراد برای داشتن تجربه ای جدید و هیجان انگیز به امتحان سکس گروهی برای یک شب یا بیشتر روی می‌آورند.

3- رابطه زناشویی ناموفق

بعضی از زوج‌هایی که احساس عدم موفقیت در ازدواج دارند ممکن است برای سکس گروهی به ویژه سکس ضربدری اقدام کنند. این زوج‌ها تصور می‌کنند که با این کار ممکن است میزان رضایت زناشویی آن‌ها ارتقا پیدا کند. در حالی که در عمل این فعالیت کمکی به ارتقاء کیفیت زناشویی نمی‌کند.

4- تأیید طلبی مردان

مردانی که به دنبال دریافت تأیید از همسر خود در زمینه مهارت عشق بازی هستند، ممکن است سکس گروهی را پیشنهاد کنند. این مردان بعد از تجربه گروهی احساس آزادی بیشتری در کار یا سایر زمینه‌ها دارند.

5- تماشاگری جنسی

بسیاری از افراد از تماشای افراد دیگر در حال سکس لذت بسیار زیادی می‌برند. بعضی از افراد متأهل نیز تمایل دارند که همسر خود را در حال سکس با دیگران تماشا کنند. تماشاگری جنسی خود یک نوع اختلال جنسی محسوب می‌شود.

6- نمایشگری جنسی

تعدادی از افراد تمایل دارند که در زمان برقراری رابطه جنسی، توسط دیگران مورد مشاهده قرار گیرند. این امکان برای آن‌ها در سکس گروهی فراهم می‌شود و به همین دلیل در این فعالیت مشارکت می‌کنند.

 

خطرات و عوارض سکس گروهی

هر چند این رابطه جنسی گروهی ممکن است جذاب به نظر برسد اما خطرات زیادی نیز به همراه دارد. احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در این شکل از رابطه جنسی به میزان قابل توجهی بیشتر است. بعضی از مردان مشارکت کننده در رابطه جنسی گروهی بر اثر اضطراب محیط در نعوظ دچار مشکل می‌شوند یا برعکس هیجان زده شده و قبل از ایجاد رابطه به انزال می‌رسند. این اتفاق می‌تواند عواقب دیگری مثل ضعف اعتماد به نفس در مرد ایجاد کند. بسیاری از مردان مشارکت کننده در سکس گروهی برای جلوگیری از این اتفاقات داروهایی مصرف می‌کنند که عوارض مصرف خاص خود را دارند.

نقض حریم شخصی برای افراد در سکس گروهی اتفاق می‌افتد و گاهی احتمال شناخته شدن از طرف دیگر شرکت کنندگان می‌تواند برای فرد در ابعاد دیگر زندگی از چمله محیط کاری اثرات سوء داشته باشد. رابطه بسیاری از زوج‌هایی که با یکدیگر در سکس گروهی شرکت می‌کنند به جدایی می‌رسند. با این حال می توان این احتمال را در نظر گرفت که قبل از وارد شدن به این نوع روابط، زندگی مشترک زوج در حال فروپاشی بوده است و مشکلاتی در روابط زناشویی آن‌ها بوده است، بنابراین اگر تمایل به ایجاد چنین روابطی دارید بهتر است قبل از انجام آن در صدد حل مسائل و مشکلات عدم رضایت زناشویی خود باشید.

تهیه و تنظیم مطلب در مجله آموزش زناشویی و جنسی طبتاج http://tebtaj.ir

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی