Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

درد و سوزش بین دو کتف



ورزش ایزومتریک گردن, درد گردن و سوزش بین دو کتف

فیزیوتراپی درمان دردهای سوزشی پشت است

 

به گزارش سایت طبتاج  درد گردن و سوزش بین دو کتف از علائم دیسک گردن است کاربران رایانه با ورزش‌های ایزومتریک از دیسک گردن پیشگیری کنند. دیسک گردن یک غضروف بین مفصلی دو مهره مجاور گردن را شامل میشود. در اثر فشارهای مکانیکی و حرکات ایجاد شده به تدریج دیسک های گردن دچار تغییراتی شده که از حالت نرمال خود خارج و در نهایت سبب بیرون زدگی دیسک میشود.

 

یک دسته از علائم شامل علائم ناشی از فشار بر روی ریشه‌های عصبی و دوم فشار بر روی نخاع می‌باشد. علائم فشار بر روی ریشه‌های عصبی گردن انتشار یابنده بوده و از گردن و شانه به سمت اندامهای فوقانی منتشر می‌شود.

 

بیمار غیر از درد احساس بی حسی یا خواب رفتگی در دست دارد و برخی بیماران دچار احساس کاهش قدرت دستها می‌شوند و از سوی دیگر، بعضی از بیماران در اولین بار متوجه اختلال در حرکات ظریف دستها هنگام نوشتن می‌شوند.

 

درد ناحیه گردن، سپس سر، شانه‌ها و بین دو کتف از دیگر علائم دیسک گردن می باشند. برای برخی بیماران حرکات گردن بخصوص خم شدن گردن و حرکت سر به عقب بسیار دردناک است و همچنین بعضی بیماران هنگام خم کردن سر به جلو احساس برق گرفتگی در تمام ستون فقرات می کنند.

 

ورزش ایزومتریک گردن, درد گردن و سوزش بین دو کتف

 درد گردن و سوزش بین دو کتف از علائم دیسک گردن است 

 

کاربران کامپیوتر و افرادی که در موقعیت شغلی خود ناچار به نگاه داشت سر در یک وضعیت ثابت هستند، با انجام ورزش‌های ایزومتریک گردن از بروز دیسک گردن جلوگیری کنند. 

در بیمارانی که دچار علائم ناشی از فشار بر روی ریشه عصبی می شوند در مرحله اول درمانهای طبی شامل استفاده از گردن بند داروهای ضد التهابی و سرانجام ورزش‌های گردن توصیه می شود.

 

فیزیوتراپی درمان دردهای سوزشی پشت است. وجود این دردها در اثر درهم تنیدگی فیبرهای عضلات پشت کتف بنام عضلات رومبوئید ایجاد میشود و تنها راه درمان این درهم تنیدگی ها فیزیوتراپی است.

 

اکثر بیمارانی که دردهای ناشی از فشار عصبی دارند با این درمانها بهبود می یابند، ولی بیماران مقاوم به این درمانها نیازمند اعمال جراحی هستند و در مقابل بیماران دارای علائم فشار بر روی نخاع بدون قید و شرط نیازمند عمل جراحی هستند که عمل جراحی سبب تخلیه و کاهش فشار بر روی عصب می شود.

درمان دیسک گردن به دو تکنیک عمل جراحی از جلو پشت گردن صورت می گیرد که معمولا براساس وضعیت دیسک و تجربه و راحتی دست پزشک جراح انجام می‌شود.

 

ورزش ایزومتریک گردن, درد گردن و سوزش بین دو کتف

 دیسک گردن یک غضروف بین مفصلی دو مهره مجاور گردن را شامل میشود

 

کاربران کامپیوتر، حسابداران، خیاطان و آرایشگران و افرادی که امور دفتری دارند از افراد مستعد به دیسک های گردن هستند و از آنجا که دیسکهای گردن در این افراد شایع‌تر است لذا این افراد باید ورزشهای گردن بویژه ورزشهای ایزومتریک به طور مرتب و روزانه انجام دهند تا عضلات گردن و شانه آنها تقویت شوند و از دیسک گردن جلوگیری شود.

افراد شاغل که معمولا در اکثر مواقع سرشان در یک وضعیت قرار دارد، این افراد در مراحل اولیه قبل از ایجاد علائم و درد در ناحیه گردن و سوزش ناحیه بین دو کتف باید ورزش کنند.

 

ورزش های ایزومتریک گردن : 

انجام ورزش مخصوص دیسک گردن و ورزش های تقویتی ایزومتریک (استاتیک) نیازمند استفاده از فیبرهای عضلانی است، اما در این حالت فیبرها بلند یا کوتاه نمی شوند (برای مثال فشار دادن یک جسم ثابت). حرکتهای ورزش دیسک گردن به این دلیل مهم هستند که امکان انجام آنها به سادگی برای همه افراد وجود دارد و در این حالت نیازی به استفاده از ابزار ها و تجهیزات خاص نیست.

 

تمرینات ایزومتریک به تمریناتی گفته می‌شود که موجب انقباض استاتیک عضله می‌شود اما در ظاهر مفصل مربوطه هیچ حرکتی ندارد. به زبان ساده‌تر در این تمرینات، طول عضله هیچ تغییری نمی‌کند. با انجام تمرینات ایزومتریک گردن می‌توانید عضلات گردن خود را تقویت کنید. به مرور زمان شما می‌توانید میزان فشار وارده در این تمرینات و مدت زمان انجام آن را افزایش دهید.

 

ورزش ایزومتریک گردن, درد گردن و سوزش بین دو کتف

 با انجام ورزش‌های ایزومتریک گردن از بروز دیسک گردن جلوگیری کنند

 

- کف دستان خود را روی پیشانی خود بگذارید و سر و دستان خود را به سمت یکدیگر فشار دهید. این حالت را 5 ثانیه نگه دارید و سپس عضلات خود را شل کنید. این تمرین را 3 بار تکرار کنید.

 

- برای ورزش گردن کف دست خود را در یک سمت سر بر روی شقیقه قرار دهید. سر خود را فشار دهید و از سطح فشار مساوی بین دست و سر استفاده کنید. اجازه ندهید که سر شما حرکت کند و بطور منظم نفس بکشید. این وضعیت را برای 10 ثانیه حفظ کنید، استراحت کنید، و برای 3 تا 5 بار در هر طرف تکرار نمایید

 

- دستان خود را در پشت سرتان قلاب کنید. سعی کنید سرتان را به سمت عقب خم کنید و به طور همزمان با دستان خود در برابر این حرکت مقاومت کنید و در جهت مخالف نیرو وارد کنید. این حالت را برای 5 ثانیه نگه دارید و هنگامی‌که 5 ثانیه تمام شد، عضلات خود را به آرامی‌ شل کنید. 

 

- در آخرین حرکت تقویت عضلات گردن، شما باید دست راست خود را روی گیجگاه سمت راست سر قرار دهید. سعی کنید گردن خود را به سمت راست بچرخانید (چانه به سمت شانه‌ی سمت راست بچرخد) و با دست خود در برابر این حرکت مقاومت کنید. این حرکت را بر سمت دیگر نیز انجام دهید. هر حالت را برای 5 ثانیه نگه دارید و هنگامی‌که 5 ثانیه تمام شد، عضلات خود را به آرامی ‌شل کنید. 

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی