Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

تماس جنسی دوران بارداری چگونه باید باشد؟

تماس جنسی دوران بارداری چگونه باید باشد ؟

آیا می توانیم در زمان حاملگی امیزش داشته باشیم؟ معمولاً در یک بارداری معمولی نزدیکی برای زن باردار سالم و همسرش ایرادی ندارد. بعضی پزشکان امیزش جنسی را در 4 هفته پایان حاملگی ممنوع میکنند ، ولی تمامی پزشکان با این نظر مؤافق نیستند.

به گزارش سایت طبتاج  معمولاً زوجین می توانند فعالیت جنسی گذشته خود را ادامه دهند. اما درصورتی که در معرض زایمان زودرس باشید یا به تشخیص پزشک خود دچار بارداری خطرناک باشید بهتر است از نزدیکی جلوگیری نمایید.


آیا امیزش جنسی در زمان بارداری به جنین اسیب می رساند ؟
معمولاً زوج ها می خواهند بدانند که آیا فعالیت جنسی به جنین آسیب می رساند یا خیر. امیزش جنسی و انزال، هیچگاه  در حاملگی معمولی خطری برای مادر وجنین نخواهد داشت. جنین در پوشش عضلانی رحم و داخل یک کیسه محافظ به اسم کیسه آمنیوتیک قرار دارد. این کیسه شامل مایعی به اسم مایع آمنیوتیک است که جنین را در برابر ضربات و آسیب های احتمالی مراقبت می کند. بعلاوه یک پوشش مخاطی ضخیم دهانه رحم را می پوشاند که مانع از انتقال عفونت هم میشود . با این حال درصورتی که هنوز نگرانید و پرسشی در این باره دارید، میتوانید نظر پزشک خود را در این زمینه جویا شوید.


آیا میل جنسی در زمان حاملگی تغییر می کند؟
عموماً تمایل جنسی زنان حامله از یکی از دو الگوی زیر پیروی میکند :


1.  کاهش میل جنسی در سه ماهه نخست و سوم حاملگی و افزایش آن در سه ماهه دوم:

طی سه ماهه نخست امکان دارد دچار تهوع و ضعف باشید. طی سه ماهه سوم امکان دارد افزایش وزن، بزرگ شدن شکم و آلرژی سینه ها و دیگر مشکلات سبب شوند کم تر میل به تماس جنسی داشته باشید. این وضعیت طبیعی است. در خصوص حس خود با همسرتان حرف کنید و تلاش کنید راهی بیابید که برای هر دوی شما رضایتبخش باشد.


2. حاملگی در برخی زنان سبب افزایش میل جنسی میشود .

 فارغ شدن از نگرانی در خصوص احتمال حاملگی به بعضی از زنان حس آزادی می بخشد. در بعضی موارد، یک زن در زمان حاملگی است که برای بار اول به اوج لذت جنسی میرسد و یا چند مرتبه اوج لذت را تجربه میکند . این مسئله به علت افزایش فعالیت هومورنی و بیش تر شدن گردش خون لگن است.


آیا حاملگی می تواند موجب تغییر در میل جنسی همسر شود؟
آری! برخی از مردان خانم باردار خود را جذابتر از هر وقت دیگر می بینند و گروهی دیگر از شدت نگرانی برای سلامت مادر و جنین تمایلات جنسی خود را سرکوب کرده یا اصلا آنرا حس نمی کنند. در هر صورت صحبت کردن می تواند سبب شود تا تغییر در رفتارها برای طرف مقابل قابل درک شود.


چه وضعیت هایی برای یک زوج باردار مطلوب و راحت تر است؟
ممکن است با پیشرفت حاملگی متوجه شوید که انتخاب وضعیت های تازه برای امیزش جنسی اضطراری است. ممکن است شکم شما سبب شود انتخاب بعضی شرایط ها برای شما ناراحت کننده باشد. بعلاوه ، سفارش میشود که از حدود 16 هفتگی( نزدیک به چهار ماهگی) از خوابیدن به پشت( تاقباز) جلوگیری کنید ‏ به دلیل آن که در این حالت؛ ممکن است فشار ناشی از وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن موجب اختلال در گردش خون این ناحیه شود. بهتر است برای امیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا بالا قرار گیرید.


نکته ها :
ممکن است چندی پس از اوج لذت جنسی جنین شما تکان بخورد! در این مورد هم مضطرب نباشید زیرا این افزایش تحرک به دلیل افزایش جریان خون ناشی از افزایش ضربان قلب شماست نه به خاطر این که جنین حس درد میکند یا از آنچه روی داده چیزی فهمیده است.


بعضی زنان فکر میکنند که به دلیل افزایش میزان و تغییرات جسمانی ناشی از حاملگی، جذابیت خود را از دست داده اند. امکان دارد پس از نزدیکی حس گرفتگی در شکم یا حساس شدن ناراحت کننده در سینه ها داشته باشند. در خصوص این احساسات خود با همسرتان صحبت کنید، درک متقابل و محبّت می تواند به هر دوی شما کمک کند.


چه زمانی باید از امیزش جنسی پرهیز کرد؟
بعضی شرایط ها باید شما را نسبت به عدم انجام امیزش آگاه سازد. درصورتی که سابقه زایمان قبل از موعد دارید. امکان دارد پزشک شما را امیزش جنسی و یا رسیدن به اوج لذت جنسی باز دارد. اوج لذت جنسی سبب انقباض های کم رحمی میشود . مواد شمیایی موجود در ترشحات جنسی مرد( منی) هم می توانند سبب تحریک انقباضات رحمی شوند. بدین ترتیب احتمالا بهتر باشد که همسر یک زن حامله از خالی کردن ترشحات جنسی خود داخل واژن پرهیز کند.


درصورتی که سابقه سقط خود به خودی داشته باشید امکان دارد پزشک شما را از روابط جنسی و رسیدن به اوج لذت بر حذر دارد. با این حال اصلاً روابطی بین امیزش جنسی و سقط خود به خودی پیدا نشده است.

در صورت وجود موردهای زیر از فعالیت جنسی خودداری کنید:
- جفت سه راهی( پائین قرار گرفتن جفت در رحم) ؛ نارسایی دهانه رحم
- سابقه زایمانهای مکرر ؛ چندقلو بودن بارداری
- شروع قبل از هنگام دردهای زایمانی؛ پاره شدن کیسه آب
- دیابت و بارداری های خطرناک
- درد به موقع امیزش جنسی
- خونریزی و یا ترشح بدون علل از واژن
- وجود ضایعه بهبود نیافته هرپسی در همسر

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی