Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

باورهای مخرب ازدواج و روابط زناشویی

باورهای مخرب ازدواج و روابط زناشویی

باورهای مخرب ازدواج و روابط زناشویی

باورهای مخرب ازدواج همان افکار و عقایدی هستند که افراد سعی می‌کنند با استفاده از آن‌ها رابطه شان را پیش ببرند، اما در نهایت با موانع و مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. عدم توجه به حرف‌ها و گفته‌های کسانی که تجربه دارند، به این اشتباهات دامن زده و مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند. معمولا افراد با دانسته‌ها و گفته‌های اطرافیان تصمیم گیری و عمل می‌کنند در حالی که برای پیش بردن یک رابطه درست می‌توانید از مشورت متخصصان در زمینه مسائل زوج و خانواده استفاده کنید. اینگونه مسلما مشکلات کمتری را تجربه می‌کنید و می‌توانید در راستای بهداشت جسمی و روانی خود گام بردارید. به دلیل اهمیت رابطه جنسی در ازدواج ابتدا به باورهای مخرب در این زمینه و سپس به باورهای مخرب در زمینه روابط زناشویی پرداخته‌ایم پس همراه ما باشید.


باور های مخرب ازدواج در رابطه جنسی

به گزارش سایت طبتاج  رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می‌باشد که مستقیما با رضایت از زندگی در ارتباط است. عدم توجه به نیازهای همسر و کیفیت رابطه جنسی، می‌تواند ازدواج را به سمت جدایی سوق دهد. وجود باورهای غلط درباره رابطه جنسی، میزان لذت و رضایت از رابطه را دستخوش تغییراتی می‌کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

1- باورهای مخرب ازدواج | سایز آلت تناسلی در رسیدن به ارگاسم نقش دارد

حتی در میان قشر تحصیل کرده جامعه نیز این باور وجود دارد که سایز آلت تناسلی مردان تاثیر زیادی در ارضای جنسی زن دارد. اما علم ثابت کرده که هیچ آلت تناسلی برای واژن بزرگ یا کوچک نیست. آنچه که اهمیت دارد انجام حرکات جنسی مناسب و ارضای جنبه عاطفی همسر برای رسیدن به یک ارگاسم است. مقاله به اوج لذت رساندن زنان را مطالعه نمایید تا بتوانید به خوبی نقش خود را در رسیدن به ارگاسم همسرتان ایفا کنید.

2- تغذیه نامناسب و الکلی بودن تاثیری در رابطه جنسی ندارد

مصرف الکل ،سیگار، مواد مخدر، تغذیه نامناسب و ورزش کم سلامت جنسی و حال خوب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین باعث کاهش میل جنسی می‌شوند، نعوظ و ارگاسم را سخت می‌کنند، سایز آلت را کم می‌کند و باعث می‌شود تناسب کمتری از نظر بدنی در یک رابطه داشته باشید. این عامل به مرور باعث سردی در رابطه شده و مشکلات زناشویی زیادی را برای شما پدید می‌آورد.

 

3- رابطه جنسی زیاد باعث تغییر شکل واژن می شود

واژن خانم‌ها خاصیت ارتجاعی دارد و بعد از هر بار رابطه جنسی، دوباره به حالت ابتدایی خود بازمی‌گردد. از این رو این باور که خانم‌هایی که کمتر تجربه رابطه جنسی دارند، واژن تنگ‌تری دارند و برعکس، خانمی که واژن گشادی دارد روابط جنسی زیادی داشته است، اشتباه است.

توجه: تغییر در شکل و اندازه واژن تنها با زایمان و افزایش سن رخ می‌دهد. 

باورهای مخرب ازدواج و رابطه زناشویی

رابطه زناشویی کلیه ابعاد رابطه زن و مرد را شامل می‌شود. برخی باورها مخرب کلیت ازدواج را به خطر می‌اندازند که در مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز به آن‌ها پرداخته می‌شود. ازدواج‌هایی که بر اساس این باورها شکل می‌گیرد، بیشتر در معرض خطر خواهند بود. با دریافت مشاوره ازدواج زندگی مشترک خود را تضمین کنید. در ادامه به برخی از شایع‌ترین این باورها می‌پردازیم.

1- من می توانم شریک زندگی ام را تغییر دهم

برخی با وجود مشکلاتی که پیش از ازدواج دارند، به امید تغییر همسر بعد از ازدواج، زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند. با شروع زندگی مشترک شما متوجه بسیاری از خلقیات و عادات همسرتان خواهید شد که پیش از ازدواج پی بردن به آن‌ها غیر ممکن می‌بود. حال اگر چیزی برای تغییر از قبل در ذهن داشته باشید، با مسائل جدید چگونه کنار خواهید آمد؟ اگر فکر می‌کنید همسرتان مسئولیت خوشبختی شما را برعهده دارد، با این همه نقص و ایراد آیا می‌توانید احساس آرامش و خوشحالی داشته باشید؟

برای آشنایی بیشتر در زمینه تغییر همسر بعد از ازدواج کلیک کنید.

2- خودمان از پس مشکلات بر می آییم

بسیاری از افراد عقیده دارند "تا زمانی که مشکل حاد نشده نباید به مشاور مراجعه کرد و یا برای حل آن خودمان می‌تونیم از پسش بربیاییم". اما مشاوره خانواده به شما جنبه‌هایی از رابطه را نشان می‌دهد که از دید خودتان پنهان مانده است. همچنین کمک می‌کند مسائل‌تان از نظر یک متخصص نیز بررسی شود و راهکارهای بهتری برای حل مشکلاتتان پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای هر موضوعی می‌توان راه چاره‌ای پیدا کرد، پس ناامید نباشید.

 

3- دعوا نمک زندگی است از باورهای مخرب ازدواج

دعوا و مشاجره در زندگی و روابط ایرادی ندارد، اما مهم است که در ارتباط با همسر حتی در زمان دعوا احترام‌ها حفظ شود. برخورد صحیح زمان دعوا با همسر، به حفظ رابطه و محکم شدن پایه‌های زندگی مشترک کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید حرفی که از دهان بیرون آمد را نمی‌توان پس گرفت و نمی‌توانید بعدا به همسرتان بگویید "از حرفم ناراحت نشو". این مسائل در آینده باعث بی اعتمادی طرفین نسبت به یکدیگر می‌شوند و هر کدام از آن‌ها سعی می‌کنند دیواری دور خود ایجاد کنند تا توسط دیگری آزرده نشوند. تحقیقات نشان داد که تنها ۲۰ دقیقه مشاجره سالم می‌تواند برای رابطه مفید باشد.

برای اطلاع بیشتر در زمینه برخورد صحیح زمان دعوا با همسر کلیک کنید.

4- اسباب بازی جدیدی به نام همسر

برخی افراد بعد از آن که ازدواج می‌کنند، نسبت به همسرشان سرد شده و آن میل و هیجان اولیه را از دست می‌دهند. حتی شاید برای تجربه مجدد آن هیجان اولیه کارهایی نیز بکنند. وضعیت این افراد را با یک تمثیل بهتر می‌توانید متوجه شوید.

کودکی را در نظر بگیرید که اسباب‌بازی جدیدی می‌خواهد اما مادرش با او شرط می‌کند که اگر آن را برایش بخرد باید بقیه اسباب‌بازی‌هایش را به او بدهد. کودک قبول می‌کند چون آنقدر آن اسباب‌بازی خاص را با تمام وجود می‌خواهد و تمام دنیایش داشتن آن شده که حاضر است برای آن از همه چیز بگذرد. اما وقتی صاحب آن اسباب‌بازی شد، از قولی که داده پشیمان می‌شود و دلش می‌خواهد بقیه اسباب‌بازی‌هایش را حفظ کند. چون تازه می‌فهمد که همه آن‌ها را در کنار هم لازم دارد و یکی نمی‌تواند جای بقیه را بگیرد.

5- با چادر سفید برو و با کفن بیا

این باور قالبی در دختران جوان امروزی کمتر شایع است. اما بسیاری از والدین در شهرها و روستاهای کشورمان هم به این نگرش قالبی پای بندند که اگر دختری ازدواج کرد، باید به هر روشی با موقعیت دشوار زندگی کنار آید و تنها مرگ می‌تواند او و شوهرش را جدا کند.

اعتقاد به این باور نادرست، در بسیاری از مواقع باعث می‌شود عروس در یک خانواده نا به سامان، تنها راه نجات خود را خودکشی، فرار از خانه، خودسوزی و... بداند. حتی ازدواج با دختری که در خانواده‌ای با این تفکر غلط رشد کرده، عملی چالش برانگیز است؛ چنین دختری ممکن است از ازدواج هراس داشته باشد و پس از ازدواج به دلیل فقدان حمایت خانوادگی، نقش منفعل و سلطه پذیری بگیرد و به آزار و بدرفتاری همسرش تن دهد. مشاوره روابط زناشویی به شما این امکان را می‌دهد تا باورهای مخرب در ازدواج خودتان را بررسی و تاثیر آن‌ها را بر زندگی زناشویی‌تان از بین ببرید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره روابط زناشویی کلیک کنید.

6. برای حل مشکلات بچه دار شوید

متاسفانه بسیاری از بزرگترها و اطرافیان هنگامی که متوجه می‌شوند زوجین با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند که بچه دار شوند تا زندگی شیرین شده و مشکلات کاهش یابند. اما باید توجه داشته باشید که این مسئله می‌تواند با افزایش مشکلات همراه شود چراکه بچه دار شدن توان مالی، مسئولیت و زمان بیشتری نیاز دارد که این موضوع خود می‌تواند تنش زا باشد. همچنین اختلافاتی که در زمینه تربیت کودک و یا دیگر مسائلی که مربوط به کودک است به وجود می‌آید، به مشکلات قبلی اضافه شده و زوجین را حتی تا مرز طلاق پیش می‌برد.

سوالات متداول درباره باورهای مخرب ازدواج

انتظار دارم که همسرم حالات و شرایطم را قبل از اینکه بخواهم به او حرفی بزنم درک کند. اما اینگونه نیست چه کنم؟ 

در واقع شما باید بدانید که همسرتان قدرت ذهن خوانی نداشته و جادوگر نیست. اگر بخواهید منتظر بمانید تا همسرتان همه چیز را حدس بزند دچار مشکلات زیادی می‌شوید. توجه داشته باشید با صحبت کردن و بیان احساسات می‌توانید خواسته خود را به همسرتان بگویید

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی