Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

ایدز از طریق رابطه جنسی دهانی یا اورال سکس هم منتقل می شود؟

پزشکان  خطر انتقال بیماری ایدز از طریق رابطه جنسی دهانی  را بالقوه می دانند . خطر بالقوه انتقال بیماری یعنی اینکه احتمال اینکه بیماری منتقل شود وجود دارد اما قطعی نمی باشد

به گزارش سایت طبتاج  تحقیقات نشان داده که رابطه جنسی دهانی ، که بصورت تحریک واژن (عضو جنسی زنانه) و یا تحریک آلت تناسلی مرد با استفاده از دهان انجام می شود ، تماس جنسی امن (بی خطر ) محسوب نمی شود و در این روش رابطه جنسی خطر ابتلا به ویروس ایدز وجود دارد . به علاوه این نوع رابطه می تواند بیماری های مقاربتی سرایتی را نیز منتقل نماید .

ابتلا به ایدز با رابطه جنسی دهانی

تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی دهانی در میان تمام گروه های سنی که شامل جوانان نیز می باشد رایج بوده و در بین بسیاری از شرکای جنسی رواج دارد . دختران جوان به دلیل عدم تمایل به دخول یا به خاطر حفظ پرده بکارت ممکن است به این نوع از رابطه تمایل داشته باشند . رابطه جنسی از طریق دهان تحریک برانگیز است و میل جنسی را تحریک می کند این نوع رابطه جنسی از طریق لیسیدن واژن (اندام جنسی زنانه) و یا مکیدن پنیس ( آلت تناسلی مردانه) و مقعد انجام می شود . به دلیل خطر ابتلا به بیماری ایدز در این رابطه بهتر است از این رابطه صرف نظر شود . البته اگر مرد در این نوع رابطه از کاندوم استفاده نماید و زن با دهان آلت مرد را تحریک کند خطر انتقال بیماری ایدز بسیار ناچیز خواهد شد .

خطر انتقال ویروس ایدز از طریق رابطه جنسی دهانی چقدر است ؟

خطر انتقال بیماری ایدز از راه رابطه جنسی دهانی بسیار کمتر از خطر انتقال از طریق نزدیکی واژینال و مقعدی می باشد . با توجه به اینکه اکثر افراد علاوه بر رابطه جنسی دهانی ، شکل های دیگر رابطه جنسی را نیز دارند ، مشخص کردن خطر ریسک انتقال بیماری از طریق رابطه دهانی بسیار مشکل می باشد . پزشکان خطر انتقال بیماری ایدز از طریق رابطه جنسی دهانی را بالقوه می دانند . خطر بالقوه انتقال بیماری یعنی اینکه احتمال اینکه بیماری منتقل شود وجود دارد اما قطعی نمی باشد . به عبارت دیگر خطر بالقوه خطر مستند نیست . خطر مستند در مواقعی استفاده می شود که مدارک مستند علمی کافی برای ثابت شدن آن وجود داشته باشد .

میزان خطر انتقال ایدز در تحریک آلت تناسلی مردانه با تماس دهانی :

وقتی آلت مردانه با تماس دهانی توسط شریک جنسی تحریک می گردد ، خطر انتقال بیماری ایدز برای کسی که آلت مردانه را با دهانش تحریک می کند وجود دارد ، زیرا آلودگی از طریق ترشحات پیش از منی و منی به دهان منتقل می گردد . هم چنین برای کسی که آلتش توسط شریک جنسی تحریک می گردد نیز خطر انتقال بیماری وجود دارد . چون آلودگی به طور مستقیم از ترشحات دهان به وسیله خراش و بریدگی روی آلت مردانه منتقل می گردد . البته در این نوع رابطه جنسی خطر انتقال بسیار کمتر از خطر انتقال در رابطه جنسی واژینال و مقعدی می باشد .

میزان خطر انتقال ایدز در تحریک آلت تناسلی زنانه با تماس دهانی :

در این نوع رابطه جنسی نیز به دلیل اینکه مایعات مهبلی آلوده و خون واژن آلوده می تواند به داخل دهان مرد راه پیدا کند می تواند باعث انتقال بیماری ایدز به مرد گردد . هم چنین برای خانم نیز احتمال انتقال بیماری وجود دارد . چون احتمال دارد ، بیماری از طریق ترشحات دهان مرد به واژن زن منتقل گردد . در این نوع از رابطه جنسی دهانی نیز خطر انتقال بیماری از خطر انتقال بیماری از طریق مقعد و واژن بسیار کمتر می باشد .

میزان خطر انتقال ایدز در تحریک مقعد با تماس دهانی :

به دلیل اینکه مقعد در معرض خون آلوده قرار دارد که از ضایعات ، ترشحات و خونی که بر اثر برش ، زخم و یا خراش در اطراف مقعد پدید می آید و به داخل دهان راه پیدا می کند احتمال انتقال بیماری از این نوع رابطه جنسی دهانی نیز برای هر دو طرف وجود دارد .

راه کاهش خطر احتمال انتقال بیماری ایدز از رابطه جنسی دهانی :

استفاده از کاندوم های لاتکس می تواند به کاهش خطر انتقال بیماری ایدز کمک کند و تاحد بسیار زیادی خطر انتقال بیماری ایدز را کاهش دهد

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی