Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

اولین سکس و رابطه جنسی باید چگونه باشد؟

همه خونریزی های واژن در اولین رابطه جنسی مثل زخم شدید نیست. دکتر هربنیک متخصص و محقق روابط جنسی می گوید: برخی از زنان حتی اصلا متوجه خونریزی نمی شوند، اما در بعضی از زنان خونریزی زیادی اتفاق می افتد.

به گزارش سایت  طبتاج   ممکن است در دورانی از زندگی، به تجربه اولین رابطه جنسی فکر کرده باشید. علاوه بر این، ممکن است درباره اینکه چه نوع احساسی است هیجان زده باشید؛ درباره اینکه چطور بتوانید هر نوع اضطرابی که همراه آن است را کنترل کنید و اینکه چطور حس ناراحت کننده ای نداشته باشید.

19 نکته مهم که باید پیش از داشتن اولین رابطه جنسی بدانید

1. وقتی رابطه جنسی برقرار می کنید در بدن شما چه اتفاقی می افتد؟

بدن شما نشانه ای ندارد که مشخص کند اولین باری است که رابطه جنسی دارید. تنها راهی که طرف مقابلتان متوجه می شود که شما قبلاً رابطه جنسی را تجربه کرده اید یا نه این است که خودتان یا شخصی دیگر به او بگوید. وقتی رابطه جنسی دارید، تنفس سنگین می شود و عرق می کنید و پوست سرخ می شود. این تغییرات ناشی از ماهیت فیزیکی رابطه جنسی است. در طول رابطه جنسی، مهبل شما متورم می شود و این بخاطر افزایش جریان خون به این محل است. بعد از رابطه، بدن به حالت عادی برمی گردد.

اکثر زنان با پرده بکارت به دنیا می آیند، که غشایی در مهبل است. این غشاء ممکن است در حین ورزش، اولین رابطه جنسی یا فعالیت های دیگر پاره شود. پرده بکارت شما ممکن است پاره شود و در نتیجه آن مقدار کمی خون جاری می شود که می تواند از چند قطره خون تا خونریزی 1 تا 3 روزه ای، شبیه به خونریزی ماهیانه اتفاق بیفتد. با این حال خونریزی تنها در 43% از دخترانی که اولین رابطه جنسی شان را برقرار می کند اتفاق می افتد. بسیاری دیگر از افراد قبل از اینکه رابطه جنسی داشته باشند پرده بکارت خود را از دست می دهند.

2. آیا ممکن است در اولین رابطه جنسی باردار شد؟

در برخی جوامع این عقیده وجود دارد که زنان نمی توانند در اولین رابطه جنسی باردار شوند. این غلط است. اگر زمانی که رابطه جنسی برقرار می کنید در روزهای باروری از چرخه ماهیانه خود باشید، احتمال حاملگی وجود دارد. اگر در حال حاضر قصد بچه دار شدن ندارید، باید از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.


3. بیشتر چیزهایی که درباره پاره شدن بکارت گفته می شود شایعه است

همه خونریزی های واژن در اولین رابطه جنسی مثل زخم شدید نیست. دکتر هربنیک متخصص و محقق روابط جنسی می گوید: برخی از زنان حتی اصلا متوجه خونریزی نمی شوند، اما در بعضی از زنان خونریزی زیادی اتفاق می افتد. این خونریزی به خاطر پاره شدن پرده بکارت است، که اساسا بافتی نازک در واژن است. زنان شکل های متفاوتی از پرده بکارت را دارند و در موارد نادر بعضی از آنها بدون این پرده بدنیا می آیند. واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که بتوان پیش بینی کرد که خونریزی چه میزان خواهد بود.

4. در کنار همه اینا " تست پرده بکارت" واقعاً راه قطعی برای تعیین بکارت نیست

دکتر هربنیک می گوید: "از طرف دیگر، افراد مختلف دارای بافت های متفاوتی از پرده بکارت هستند، برخی نازک تر و برخی ضخیم و حاوی رگ های خونی زیادی هستند. به علاوه، این بافت ممکن است به شکل های مختلف پاره شود، مانند فعالیت های فیزیکی، خود ارضایی، وارد کردن انگشت و غیره." بنابراین مبنا قرار دادن آن برای اینکه تشخیص بدهید دختری تا کنون رابطه جنسی داشته است یا نه منطقی نیست.

5. رابطه جنسی لزوماً دردناک نیست

اگر اولین بار است رابطه جنسی دارید، شاید باید منتظر کمی درد یا فشار باشید. گفته می شود، که تجربه آن باید همچنان خوشایند باشد نه دردناک. بنابراین اگر احساس درد ناخوشایندی داشتید، ادامه رابطه را متوقف کنید. این می تواند نشان دهنده کافی نبودن پیش نوازی یا نیاز به روان کننده ها باشد.

6. آمادگی مناسب برای رابطه جنسی ضروری است

بسیاری از افرادی که قصد انجام رابطه جنسی را دارند، مستقیماً به سراغ هدف اصلی می روند. اما این کار را انجام ندهید. اگر هدف داشتن رابطه جنسی واژنی یا مقعدی است، اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام دخول فعالیت های دیگری را انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد، زمانی که رفتارهای جنسی بیشتر و به عبارتی پیش نوازی داشته باشید، رسیدن به ارگاسم برای هر دو زن و مرد آسان تر خواهد بود. در مورد زنان زمانی که واژن به حالت تحریک شدن برسد در حالتی قرار می گیرد که آماده انجام دخول است. دکتر مارک می گوید: " اگر قبل از دخول هیچ تحریکی انجام نشود، رابطه بسیار دردناک خواهد بود." به علاوه، بسیاری از پیش نوازی ها می تواند به مرد کمک کند نعوظ قوی تری داشته باشد، پس این یک برد دو طرفه است.

7. استفاده از روان کننده ها همه چیز را بهتر می کند

کارشناسان استفاده از روان کننده ها را به شدت توصیه می کنند. روان کننده ها تنها برای استفاده افراد در سنین بالاتر نیست. ما به شما قول می دهیم، کمی لیز بودن بیشتر به شما کمک کند که احساس راحتی و لذت بیشتری از رابطه خود داشته باشید. به ویژه اگر برای اولین بار است که رابطه جنسی برقرار می کنید و احساس درد دارید. با این حال، باید بدانید که روان کننده های بر پایه روغن می تواند در تماس با کاندوم های لاتکس کمتر موثر باشند. بنابراین باید از روان کننده های بر پایه آب یا سیلیکون استفاده کنید.

8. هدف شما نباید رسیدن به ارگاسم باشد

بله، ارگاسم فوق العاده است، اما در طول رابطه بر روی آن تمرکز نکنید. پیدا کردن شناخت از بدن همدیگر بخش مهمی از یک تجربه جنسی است، حتی به اندازه رسیدن به ارگاسم مهم است. پیدا کردن چیزهایی که همسرتان دوست دارد و چیزهایی که دوست ندارد می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. ممکن است سالها طول بکشد تا شخص کشف کند چطور با همسرش به ارگاسم برسد، پس انتظار نداشته باشید این اتفاقی ناگهانی پیش بیاید.

9. اگر خانم هستید احتمال رسیدن به ارگاسم در اولین رابطه جنسی کم است

متاسفانه، تحقیقات نشان می دهد که احتمال کمتری وجود دارد که زنان در طول رابطه جنسی به ارگاسم برسند. گفته می شود، چند چیز وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال رسیدن به ارگاسم امتحان کنید، مثل داشتن پیش نوازی زیاد و عدم تمرکز روی رسیدن به ارگاسم. همچنین، همانطور که قبلا گفتیم: واقعاً ممکن است سال ها طول بکشد که افراد کشف کنند چطور در طول رابطه جنسی به ارگاسم برسند. بنابراین صبور باشید و ناامید نشوید.

10. اگر شما و همسرتان به خوبی به خصوصیات و بدن هم آشنا باشید، احتمال رسیدن به ارگاسم بیشتر می شود

تحقیقات نشان می دهد که وقتی در یک رابطه احساسی با شخصی هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که به ارگاسم برسید. چه اولین باری باشد که رابطه جنسی برقرار می کنید یا پنجاهمین مرتبه. اما اگر همسرتان همان کسی باشد که می خواسته اید، تفاوت زیادی در حستان نسبت به از دست دادن بکارت در اولین رابطه تجربه خواهید کرد. یکی از چیزهایی که باعث می شود نظر شما در مورد رابطه جنسی شکل بگیرید و آیا از آن لذت ببرید یا نه این است که اولین رابطه جنسی و دخول را با چه کسی تجربه کنید و اینکه چه احساسی به این فرد دارید. لزومی ندارد مدت خیلی زیادی از آشنایی شما گذشته باشد، اما احساس اعتماد و راحتی با این شخص بسیار مفید خواهد بود.

11. اگر مرد هستید، ممکن است خیلی خیلی زود به ارگاسم برسید

به طور کلی این خوب است. اگر اولین مرتبه ای است که رابطه جنسی واژنی یا رابطه جنسی دهانی یا مقعدی دارید، احتمالاً هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. اما سعی نکنید با فکر کردن به چیزهای متفرقه حس رسیدن به ارگاسم را متوقف کنید. روی لحظه ای که در آن قرار دارید تمرکز کنید و روی نیازهای همسرتان، نگران این نباشید که زود ارضاء می شوید. حتی اگر خیلی زود ارضاء شدید، مضطرب نشوید، می توانید از اینجا به بعد روی به لذت رساندن همسرتان توجه کنید.

12. اختلال نعوظ فقط در افراد مسن اتفاق نمی افتد، پس اگر برای شوهر شما پیش آمد نگران نشوید

در صورتی که شوهر شما اختلال نعوظ داشت به این معنی نیست که نتوانسته اید به اندازه کافی خوب عمل کنید. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که این اتفاق ممکن است برای هر مردی پیش بیاید (بدون توجه به سن) و فشار عصبی قطعاً می تواند در این مسئله نقش داشته باشد. اگر با کسی هستید که به او اعتماد دارید و با او در آرامش هستید، به صورت خودکار این اضطراب از بین می رود. اگر مشکلی دارید، نفس عمیق بکشید، به خودتان یادآوری کنید بروز گه گاهی این مشکل کاملاً طبیعی است و سپس روی احساس خوبی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید.

13. احتمال حامله شدن در اولین رابطه جنسی وجود دارد

اگر اولین بار است نزدیکی می کنید و دخول انجام می شود، باید بدانید که احتمال باردار شدن هم وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه شروع کنید، به انواع روش های پیشگیری از بارداری هم فکر کنید و درباره آن با همسرتان صحبت کنید.

14. قطعاً باید از کاندوم استفاده کنید

شاید قصد پیشگیری از بارداری را ندارید، اما باید به فکر جلوگیری از ابتلا به بیماری های آمیزشی باشید، حتی اگر هر دو شما اولین رابطه جنسی زندگیتان را تجربه کنید. علتش این است که مردم دروغ می گویند. بله، قبول آن کمی سخت است اما در واقع، همیشه این احتمال وجود دارد که طرف مقابلتان درباره اینکه تا کنون رابطه جنسی نداشته است حقیقت را نگفته باشد. به علاوه، وقتی صحبت از رابطه جنسی می آید، افراد تعاریف مختلفی برای خود دارند. در واقع بیماری های آمیزشی می تواند از طریق رابطه واژنی، دهانی، مقعدی و گاهی با تماس پوست هم منتقل بشود. بنابراین حتی اگر طرف مقابلتان فکر می کند در گذشته هیچ فعالیت همراه با خطری نکرده است، این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است او اشتباه کرده باشد. اگر رابطه شما شامل رابطه جنسی دهانی بود، باید بیماری های دهان و دندان را هم مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که روش های محافظتی هم همیشه نتیجه کاملی نمی دهند، اما بهترین خط دفاع برای شما هستند.

15. هر کاری که انجام می دهید، سعی نکنید آن چیزی که در ویدئوهای پورن دیده اید را تقلید کنید

آن تحریکات خشونت آمیز و آن پوزیشن های آکروباتیک چیزی نیستند که همه افراد از آنها لذت ببرند، به خصوص در اولین رابطه جنسی. طول می کشد تا بتوانید بفهمید چه حرکاتی به شما و همسرتان احساس خوب و لذت بخشی می دهد. قبول کنید که تازه کارید و فرصت زیادی برای کنکاش در بدن همدیگر دارید و از آن لذت ببرید.

16. این عقیده که روح شما همیشه به اولین فردی که با او رابطه جنسی دارید متصل است، صحت ندارد

ممکن است وقتی 20 سال بعد با دوستتان درباره آن رابطه صحبت می کنید حس خاصی به اولین رابطه تان داشته باشید، اما اگر در حال حاضر با آن شخص نیستید و دوستش ندارید، هیچ اتصال روحی با او نخواهید داشت. شاید این افسانه از این موضوع می آید که اولین رابطه جنسی هر فرد با همسر او است، اما شرایط مختلف زیادی وجود دارد که این رابطه زناشویی را تضمین کند و امکان از هم گسستن آن وجود دارد.

17. به خود ارضایی به عنوان تمرین برای چیزهای واقعی فکر کنید

کمی خودخواهانه است که انتظار داشته باشید همسرتان بداند چه کاری بهترین حس را در طول رابطه به شما می دهد، وقتی خودتان هنوز نمی دانید چه چیزی را بیشتر دوست دارید. خود ارضایی در این مورد مفید است، به خصوص برای خانم ها. برای مثال زمانی طول می کشد که همسرتان متوجه بشود چه چیزی را دوست دارید و از چه کاری لذت نمی برید. اما وقتی قبلاً آن را کشف کرده باشید در طول اولین رابطه جنسی خود راحت تر خواهید بود.

18. تجربه شما از، از دست دادن بکارت مطمئناً بقیه زندگی جنسی شما را تعیین نمی کند

چه اولین تجربه نزدیکی شما خوب یا بد بوده باشد، لازم نیست نگران دفعات بعدی که با همسرتان آمیزش می کنید باشید. این به ویژه در مورد افرادی است که اولین تجربه جنسی آنها در سوء استفاده، تجاوز یا به اجبار انجام شده باشد. زندگی جنسی شما در نحوه از دست دادن بکارتتان خلاصه نمی شود. و بخاطر داشته باشید، این شما هستید که از دست دادن بکارت را چطور معنی کنید، اولین باری که رابطه جنسی با رضایت برقرار می کنید، اول باری که رابطه جنسی خوب داشته اید یا اولین باری که رابطه جنسی داشته اید.

19. عصبی بودن تا حدی طبیعی است

شما و همسرتان برهنه هستید، احتمالاً اولین مرتبه ای است که چنین موقعیتی را تجربه می کنید و ممکن است در مکانی باشید که قبلا آنجا نبوده اید پس احساس عصبی بودن چیز عجیبی نیست. آرامشتان را حفظ کنید، نفس بکشید، خونسرد باشید و به خودتان یادآوری کنید کمی اضطراب کاملاً طبیعی است.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی