Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

چرا عاشق افراد اشتباه می‌شویم؟

به گزارش سایت طبتاج   هنگامی که پای انتخاب شخصی برای روابط عاطفی میرسد ، ما لیستی از معیارها داریم که اشخاص را بر اساس آن ها می سنجیم. بعضی از ما به قیافه و مال و منال اشخاص توجه می کنیم، بعضی دیگر به میزان اعتماد به نفس، رواداری یا بخشش طرف دل می بندیم. ولی به چه دلیل بعضی از ما همواره اشخاص اشتباهی را برای رابطه انتخاب می کنیم، با وجودیکه گویا از قبل می دانیم که چه چیزی می خواهیم؟

انسان ها ذاتاً طوری افریده شده اند که به دنبال عشق باشند. عشق به میزان آب و غذا برای ما مهم است.

  

احتمالا به همین علت است که هنگامی که کسی را پیدا می کنیم (فرد اشتباهی را ) چشمانمان برای دیدن آن کور می شود.

 

این اشتباهی بودن را احساس می کنیم ولی پنهانش می کنیم. می گوییم ترس از متعهد شدن است یا آنرا سکسکه ای در ارتباط جدیدمان می بینیم. بی توجه به این حقیقت که خودمان را به طرف آینده ای از شب های بیخوابی ، نگرانی دائم و بررسی کردن های وسواسی تلفنمان سوق می دهیم.

 

حتی بااینکه هر ذره از وجودمان نعره می زند که باید از آن ارتباط خارج شویم، باز می مانیم.

 

عاشق افراد اشتباه, عشق اشتباه, چرا همش عاشق آدم‌های اشتباه می‌شم

عشق اشتباه

 

به چه دلیل عاشق اشخاص نامناسب می شویم؟

در بچگی از جانب والدین تان احساس طردشدگی نموده باشید:شما ناخواسته این الگو را در بزرگ سالی هم دنبال می کنید و به دنبال کسی می روید که به نحوی نمی تواند کنار شما بماند.

 

اعتماد به نفستان بسیار کم باشد:اگر در خانواده ای بزرگ شده باشید که بسیار پریشان حال و از هم پاشیده بوده است، اعتماد به نفس کمی دارید چرا‌که دایم سرزنشتان می کردند، یا مورد ازار و اذیت قرار می گرفتید یا نادیده گرفته می شدید. به همین علت حس می کنید استحقاق دوست داشته شدن را ندارید و مدام خود را درگیر روابطی می کنید که دوباره همین حس دوست نداشتنی بودن و توجه و محبّت ندیدن را برایتان تکرار کند.

 

از صمیمت می ترسید:شما درگیر عشق به اشخاص نامناسب می شوید و با افردی که دور از دسترس هستند وارد ارتباط می شوید چرا‌که این راه بسیار خوبی است برای این که از نزدیکی و صمیمیت دوری کنید.

 

اگر در بچگی مورد ازار و اذیت جنسی قرار گرفته باشید شاید تصمیم گرفته باشید هیچوقت به کسی نزدیک نشوید تا مبادا دوباره آسیب ببینید. یا امکان دارد کسانی را انتخاب کنید که هیچوقت نمی توانند به شما تعهد بدهند و این روشی است که ناخودآگاهانه انتخاب نموده اید تا درد و رنج کمتری بکشید.

 

  • احساس خیلی مشابه که با عشق اشتباه گرفته میشوند!
  • چرا اسیر روابط عاشقانه نادرست و زیان آور میشویم؟

چنانچه این فرد برای شما مناسب نیست به چه دلیل در مقابل وی هیجان زده می شوید

 

ضمیر ناخواسته زمانی که معتقد است طرف مقابل انتخاب مناسبی خواهد بود ماده های شیمیایی خاصی را ازاد می کند تا حس خوش‌حالی کنید. ولی یک مشکل بزرگ وجود دارد :ضمیر ناخواسته در روند انتخاب شخص اشتباهات بسیاری مرتکب می شود و حتی اگر این فرد برای شما مناسب نباشد بازهم این احساسات را ارسال می کند.

 

به عبارت دیگر درصورتی که آگاه نباشید و نتوانید امیال خویش را کنترل کنید امکان دارد عاشق شخص نامناسبی شوید. همه چیز با درک خودتان آغاز می شود. پس از آن باید روی خودتان کنترل داشته باشید تا بتوانید بدون تحت تاثیر قرار گرفتن به وسیله احساساتتان انتخاب درستی داشته باشید.

 

عاشق افراد اشتباه, عشق اشتباه, چرا همش عاشق آدم‌های اشتباه می‌شم

دلایل اشتباه برای عاشق شدن

 

چطور شخص مناسبی برای ازدواج انتخاب کنید؟

شریک زندگی مناسب برای شما کسی است که بتواند نیازهای مهم بلند مدت و نه احساسات کوتاه مدت شما را برآورده کند. به همین علت چنانچه میخواهید شریک زندگی مناسبی برای خود انتخاب کنید نخست باید نیازهای مهم و اصلی خویش را بشناسید.

 

ولی باید مراقب باشید که نیازهای بلند مدت خویش را با نیازهای کوتاه مدت اشتباه نگیرید. درصورتی که اعتماد به نفس ندارید ممکن است بخواهید در رابطه با شخصی با اعتماد به نفس بالا باشید ولی زمانی که اعتماد به نفس خویش را تقویت کنید این احتیاج از بین می رود.

 

علت از بین رفتن عشق گاهی وقت ها این است که شریک زندگیتان را طبق نیازهای کوتاه مدت انتخاب نموده اید و آن نیازها دیگر وجود ندارند.

 

وقتی نیازهای خویش را می نویسید، آگاه باشید و تمایل خویش را با دوری گزیدن از افرادی که نیازهای مهم و بلند مدت شما را برآورده نمی کنند کنترل کنید و به چنین افرادی جذب نشوید.

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی