Code Center

محتوای سایت آموزش جنسی و زناشویی طبتاج جهت کمک به مسایل جنسی و زناشویی خانواده ها تهیه و تنظیم شده است و مناسب افراد زیر 18 سال نمی باشد. در صورتی که زیر 18 سال دارید , این سایت را ترک نمایید .

دلایل اختلاف زناشویی بر سر محل زندگی و راهکارهایی برای آن

به گزارش طبتاج   محل زندگی ،از جمله حقوق مشترک زوجین محسوب می شود . بطور خلاصه و کلی باید خاطرنشان کرد که هدف اصلی ازدواج، تشکیل یک محل زندگی مشترک از طرف زن و مرد و زندگی در کنار یکدیگر است و در صورتی که زوجین، جدا از یکدیگر زندگی کنند، هدف اصلی از ازدواج و تشکیل خانواده محقق نمی شود.

برخی از زوجین برای محل زندگی مشترک با هم اختلاف هایی پیدا می کنند

 

 

 

1- عدم تفاهم زوجین

هنگامی که که زن و شوهری با هم تفاهم نداشته باشند بر سر مسایل بسیار زیادی به مشکل بر می خورند که دعوا بر سر محل زندگی هم یکی از این مشکلات است. چنین زوجینی نمی توانند بر سر مسائل گوناگون به اشتراک و تفاهم برسند و در آینده به احتمال زیاد مشکلات بزرگ تری با یکدیگر خواهند داشت. پس چنانچه با همسر خود نمی توانید به تفاهم برسید و هنوز در آغاز زندگی هستید بهتر است معیارهای انتخاب همسر مناسب خود را بازنگری کنید و با کمک گرفتن از یک روان شناس به فکر راه چاره باشید.

 

محل زندگی زوجین,اختلاف زناشویی بر سر محل زندگی

محل زندگی زوجین

 

2- مشکلات با خانواده همسر 

در بسیاری از مواقع اگر یک زوج بر سر محل زندگی به تفاهم نمی رسند، به دلیل مشکل با خانواده همسر میباشد . یکی از زوجین می خواهد که نزدیک به خانواده خود باشد و دیگری به علت مشکل با خانواده همسرش ترجیح میدهد که از آنها فاصله بگیرد و زندگی مستقل تری داشته باشد تا از مشکلات دور باشد. گاه این اختلافات در ازدواج از طرف خانواده ها سبب چنین افکاری میشود .

 

با وجود تمام این اختلافات برای آغاز یک زندگی مشترک لازم است که هر دو طرف راضی باشند، پس اصرار و انکار هر کدام از زوجین تنها به بدتر شدن وضعیت می انجامد. در چنین شرایطی پیشنهاد میشود زن و مرد هر دو به شرایط با دیدی منطقی بنگرند و در کنار یکدیگر به دنبال راه چاره باشند. لجبازی کردن و رفتارهای خودمحورانه به روابط شما اسیب بیشتری میزند .

 

3- دلبستگی بی اندازه به خانواده 

گاه دلبستگی زیاد زوجین به خانواده هایشان، امکان دارد آنها را دچار مشکل کند. در این وضعیت هر یک از زوجین به علت دلبستگی اش می خواهد نزدیک به خانواده خود زندگی کند. در نتیجه با یکدیگر به تفاهم نمی رسند و به مشکل بر می خورند. وابستگی به خانواده تا حدودی قابل درک است و هر کدام از زوجین حق دارند امکان دیدار خانواده خود را پس از ازدواج داشته باشند، ولی زمانیکه این دلبستگی در حد غیر قابل درکی باشد باید بطور دقیقتر علل آن بررسی و برطرف شود.

 

4- لجبازی همسر بر سر محل زندگی 

لجبازی بین زن و شوهر یکی دیگر از علل مهم بروز مشکلات و اختلافات است. امکان دارد که هیچ کدام از زوجین با محل زندگی که همسرش انتخاب کرده مشکلی نداشته باشد ولی فقط بخاطر لجبازی با همسرش با وی مخالفت کند و بخواهد که محل دیگری را برای زندگی انتخاب کند. در چنین شرایطی به تأکید بر سر انتخاب محل زندگی باید علت اصلی ناراحتی و لجبازی فرد را جویا شد. با رفع ناراحتی اصلی لجبازی پایان خواهد یافت.

 

جلوگیری از اختلاف بر سر محل زندگی

 

5- مشکلات مالی و اختلاف بر سر محل زندگی

یکی از اصلی ترین علل تفاوت بر سر محل زندگی مشکل مالی است. در بیش تر مواقع زن، خانه ای را می خواهد که همسرش قابلیت خرید آن را ندارد. عدم درک خانم از وضعیت همسر بیش تر مرد را در حالت استرس زا و تنش قرار داده و سبب بروز مشکلات دیگر هم میشود . معمولاً مردانی که با همسرشان صمیمیت نداشته و وی را در جریان امورات خود قرار نمی دهند دچار چنین مشکلاتی میشوند . شکل دهی صمیمیت بین زوجین میتواند راهکاری مناسب برای این زوج ها باشد.

 

6- ویژگی های شخصی

اختلاف در ویژگی های شخصی و علائق از علل بسیار مهم در بوجود آمدن این اختلاف است. در این وضعیت امکان دارد زوجین کاملاً تفاهم داشته باشند، ولی به علل اختلاف در علائق به مشکل بر بخورند. به طور مثال امکان دارد یکی زوجین به محل های شلوغ برای زندگی علاقمند باشد و دیگری به محل های آرام علاقه داشته باشد. عدم اگاهی از این تفاوت ها سبب میشود که مشکلات بسیار کوچک تبدیل به مشکلات بزرگ و جدّی در زندگی شوند. در زمان آشنایی قبل ازدواج بهتر است در مورد تمامی مسایل صحبت شود تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

 

برای جلوگیری از اختلاف بر سر محل زندگی پیش از ازدواج در مورد این مسأله با هم حرف بزنید درصورتی که به نتیجه نرسیدید از یک روان شناس کمک بگیرید. به دلیل آن که اگر این مشکل را نتوانید حل کنید در زمینه های دیگر با همسر خود به مشکل بر می خورید.

 

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

محسن باقری خطیبانی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
آموزش جنسی و زناشویی